Nowa przekładnia będzie napędzać modele ładowarek teleskopowych z serii AgriPro JCB 531-70, 536-70 oraz 541-70. Maszyny o maksymalnej wysokości pracy ramienia równej 7 m cechuje udźwig od 2,1 do 4,1 t.
Technologia Dualtech VT jest kombinacją dwóch przekładni: hydrostatycznej i mechanicznej power shift. Inżynierowie postanowili wyciągnąć z każdego rodzaju napędu najlepsze właściwości. W efekcie przy mniejszych prędkościach (do 19 km/h) ładowarka napędzana jest hydrostatem, a powyżej 19 km/h automatycznie aktywowana jest przekładnia mechaniczna. Podczas transportu i innych prac z prędkością powyżej 19 km/h możliwe jest rozłączenie napędu dla dwóch kół, przez co oszczędza się zastosowane mechanizmy oraz ogumienie.
Niezbędny do pracy przekładni moment obrotowy generowany będzie przez silnik JCB EcoMax o pojemności 4,8 l i mocy 145 KM. Przy 1500 obrotach na minutę jednostka generuje 560 Nm momentu obrotowego. Aktualna norma emisji spalin zostaje w tym modelu spełniona przez zastosowanie układu redukcji katalitycznej SCR z katalizatorem DOC. Najnowszą serię AgriPro już za kilka miesięcy będzie można zobaczyć podczas prezentacji w Polsce.
JCB wprowadza także nowe modele ładowarek kołowych 427 Agri i 437 Agri. Maszyny z silnikami o mocy odpowiednio 179 i 183 KM przystosowano do pracy z osprzętem o pojemności 2,4 i 2,7 m3. Maksymalna masa użytkowa w przypadku modelu 427 wynosi 13,3 t i 16 t w wersji 437. beb
Fot. Beba