W standardzie jest amortyzowany fotel Sears i wykończenie kabiny klasy premium, które obejmuje lepsze wykończenie kierownicy i podłokietnik. Ładowarki mają także falownik wentylatora, zamykany na klucz korek wlewu paliwa, zawór hamulcowy przyczepy i cyklonowy wstępny filtr powietrza.
Poza tym jest zaczep holowniczy do przyłączenia dyszla, przedni zaczep holowniczy i tylne gniazdo elektryczne. Sprzęt wyposażono w alarm cofania, oświetlenie robocze na wysięgniku, lusterko wsteczne, wycieraczkę okna dachowego, osłonę przeciwsłoneczną i lampę ostrzegawczą. Wszystkie te dodatki dostępne są dla modeli TL470 i TL470HF jako opcje.
Wśród ulepszeń w modelach TL360 i TL470 Bobcat wprowadził układ SHS (Smart Handling System) uruchamiany przyciskiem na desce rozdzielczej. Pozwala on na łatwe dopasowanie prędkości wysięgnika (podnoszenie, wysuwanie, przechylanie) do wykonywanej pracy, co ustawia się przyciskami na joysticku.
Wśród opcji jest też podwójny FNR, pozwalający operatorowi na wybór sterowania ruchem podnośnika do przodu i do tyłu za pomocą joysticka lub dźwigni na kierownicy. Opcjonalny system amortyzacji wysięgnika korzysta z podwójnego układu ciśnieniowego, aby dopasować się do sytuacji – podnośnik obciążony lub nie – i zapewniać większy komfort oraz lepsze utrzymanie ładunku.
Ładowarki TL360 i TL470 napędzane są silnikami wysokoprężnymi Deutz TCD3.6 L4 Stage IIIB o mocy 74,4 kW przy 2300 obr./min., a w modelu TL470HF motorem o mocy 89,5 kW przy 2200 obr./min.
Maksymalny udźwig podnośnika teleskopowego TL360 wynosi 3,0 tony, a modeli TL470, TL470HF oraz TL470 AGRI i TL470HF AGRI – 3,5 tony. Wszystkie maszyny mają udźwig 3 ton na maksymalną wysokość. Maksymalny zasięg wysuwania ładunku w TL360 to 3365 mm, a pozostałych wersjach – 4002 mm. Udźwig obu maszyn przy pełnym zasięgu wynosi 1300 kg dla modelu TL360 i 1500 kg dla pozostałych maszyn.
oprac jj
Fot. firmowe