Seria 4E obejmuje cztery modele o mocy od 66 do 102 KM. Ciągniki napędza 3-cylindrowa jednostka FARMotion 35 z tuborsprężarką i Intercoolerem. Modele: 4070E i 4080E nie wymagają stosowania płynu Ad-Blue, natomiast dwa mocniejsze- 4090E i 4100E – posiadają układ oczyszczania spalin z filtrem DPF i katalizatorem SCR. Silnik FARMotion można zasilać paliwami alternatywnymi, posiada on certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO (hydrorafinowany olej roślinny).
Dwie wersje przekładni
Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle dostępne są z dwiema wersjami skrzyni biegów: 15/15 lub 30/30 przełożeń z 2 półbiegami Powershift. Obie wersje skrzyni umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, osiąganą przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika 1800 obr./min. Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go, możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca.
Trzy prędkości WOM
W ciągnikach Deutz-Fahr 4E dostępne są trzy wersje WOM: dwie prędkości wałka: 540/540E i opcjonalnie dostępna trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. Aby zapewnić komfort, sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku. Ciągniki wyposażone są w pompę hydrauliczną o wydajności 56 l/min z możliwością trzech par hydrauliki. Podnośnik oferuje udźwig 3500kg.
Przygotowanie pod ładowacz
W celu ułatwienia pracy w nocy, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych. Aby zwiększyć wszechstronność ciągnika, seria 4E oferuje wybór dwóch fabrycznie montowanych zestawów do ładowacza czołowego (Light Kit i Ready Kit), umożliwiających szybkie i proste przyłączenie wysięgnika ładowacza czołowego.
źródło: Deutz-Fahr