Dostępne będą trzy warianty wyposażenia: Plus, Nova i Nova Plus. Wersja Plus ma hydrauliczną regulację szerokości roboczej. Nova to modele z hydraulicznym zabezpieczeniem przeciwkamieniowym z siłą wyzwalania 1900 kg. Najbogatsza wersja to Nova Plus. Pługi będą dostępne z korpusami rozstawionymi co 95 cm lub 102 cm. Podstawowa wysokość ramy wynosi 80 cm, a w opcji może być nawet 90 cm.
Interesująco zapowiadają się możliwości modułu Traction Control. Pozwala on przenieść ciężar pługa na ciągnik, co dociąża tylne koła i minimalizuje poślizg. Jak wskazuje producent, dzięki temu można zredukować zużycie paliwa nawet o 2 l/ha.
Ciągnik nie potrzebuje dodatkowych obciążników na tylnej osi. Dzięki przeniesieniu obciążenia z pługa na tylne koła wystarczy odpowiedni balast z przodu ciągnika. Bezstopniowe dociążenie tylnej osi odbywa się hydraulicznie w zakresie 600-1500 kg.
Nowe pługi Servo 45 M mają mniej punktów smarowania, co skraca czas obsługi. Poza tym wszystkie dłuta są seryjnie wzmacniane, więc ich wymiany dokonuje się rzadziej. Pöttinger zmodernizował geometrię nowego pługa Servo 45 M, stosując wyższy kozioł zawieszenia z czterostopniowo regulowaną osią zaczepu. Łącznik górny można umieścić w jednym z czterech otworów, w tym są dwa podłużne.
W wersji Plus i Nova Plus w opcji występuje hydrauliczne wychylenie ramy. Przydaje się ono w modelach od pięciu skib wzwyż. Obracanie pługa jest stabilniejsze i uzyskuje się większą odległość od podłoża. Poza tym mniej obciąża się ciągnik i pług.
Łoże pługa Servo 45 M nie jest spawane, lecz wykonane z odlewu. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilność, a wewnętrzne wzmocnienie ramy zwiększa wytrzymałość na skręcanie nawet o 25%.
oprac. jj
Fot. firmowe
StoryEditor
Nowe pługi Pöttingera
W grudniu ruszy sprzedaż 4- i 5-skibowych pługów Servo 45 M, które zastąpią dotychczasowe wersje Servo 45.