Nowy chwastownik Joskin Bioflex ma ocynkowaną ogniowo konstrukcję, złożoną z trzech elementów w modelach o szerokości roboczej do 7,2 m oraz z pięciu przy szerokości do 12 m. Każdy element zawiera do 96 zębów w 6 rzędach. Zęby modelu Bioflex, o średnicy 7 mm, są bardzo elastyczne i dobrze kopiują podłoże, przy czym jednocześnie są niezależne od siebie. Ich kształt został zaprojektowany tak, aby można je było stosować na wszystkich plantacjach, w tym w uprawach okopowych. W zależności od wybranego ustawienia, można nimi obrabiać rośliny o znacznej wysokości. Poza napowietrzaniem gleby, rola zębów polega na bezpośrednim oddziaływaniu na korzenie niepożądanych roślin, a w optymalnych warunkach pogodowych na mechanicznym eliminowaniu młodych chwastów, które szybko usychają. Zęby te służą również do rozbijania skorupy glebowej, aby poprawić przenikanie wody do gruntu, co jest bardzo ważne w okresach suszy.
Równomierna praca
Dzięki zastosowaniu kół Bioflex dobrze dostosowuje się do ukształtowania terenu. W rezultacie naprężenia rozkładają się równomiernie na całej długości i szerokości, umożliwiając jednolitą pracę poszczególnych rzędów elementów roboczych. W zależności od potrzeb intensywność działania zębów można regulować za pomocą TUZ oraz ustawienia kół kopiujących maszyny.
System Variflex
Chwastownik wyposażony jest w system Variflex, który umożliwia bezstopniową regulację intensywności działania zębów poprzez hydrauliczne ustawianie za pomocą kilku siłowników kompensacyjnych i jednego centralnego siłownika dociskowego. Zapewnia regulację intensywności działania zębów zależnie od stanu terenu, gwarantując w ten sposób stały i równomierny nacisk na każdy z nich, niezależnie od ich kąta pracy w stosunku do powierzchni gleby.
Siedem wariantów szerokości
Chwastowniki Bioflex są dostępne w szerokości 4,8 m, 6 m i 7,2 m ze składaniem pojedynczym, oraz 8,4 m, 9,6 m, 10,8 m i 12 m ze składaniem podwójnym. Standardowo są wyposażone w 3+4 koła kopiujące (408 x 155 mm) w modelach o szerokości do 7,2 m oraz w 5 + 6 kół kopiujących w modelach o szerokości roboczej do 12 m. Ich szerokość po złożeniu wynosi 2,5 m i spełnia europejskie normy ruchu drogowego.