Nowa seria przyczep objętościowych Cargos 700 przeznaczona jest głównie do transportu sieczki, ewentualnie zrębków. Przyczepa dostępna będzie od sezonu 2017 w różnych wariantach wyposażenia. W najbardziej zaawansowanej wersji spotkać się można z układem rozbudowanej hydrauliki, systemem zakrywania skrzyni, oświetleniem LED czy sterowaniem przez ISOBUS. Trzyosiowy układ jezdny wyposażony będzie w elektroniczno-hydrauliczny system skrętu osi, dostosowując się do trybu aktualnego jazdy. Przyczepy Cargos produkowane będą w trzech rozmiarach 48,5 m³, 42,5 m³ i 36,5 m³. Dzięki zastosowaniu dodatkowej nadstawy, pojemność skrzyni ładunkowej będzie można zwiększyć o 2,5 m³.
Claas wprowadza również na rynek nową serię sieczkarń Jaguar 900. W tych maszynach warto zwrócić uwagę na hydrostatyczny, bezstopniowy napęd przyrządu roboczego, który w przypadku zmiany długości cięcia automatycznie dostosowuje prędkość pracy przystawki. Producent proponuje w nowych maszynach hydraulicznie regulowaną stalnicę, co ma poprawić sposób jej regulacji. O właściwym ustawieniu stalicy decyduje operator wybierając odpowiednią funkcję w terminalu. Przesuwając stalnicę automatycznie regulowane jest klepisko otaczające bęben rozdrabniający kukurydzę. Dzięki temu odległość między klepiskiem a nożami na całej długości jest równa. Nowe Jaguary zyskały także system do automatycznego załadunku tylnego, wcześniejsze modele dysponowały jedynie automatyką bocznego załadunku. Na konferencji Claas zaprezentował także nowe przystawki do zbioru ziarna kukurydzy.
Corio oraz Corio Conspeed to długo wyczekiwane nowości w ofercie producenta. Pierwszym ze zmodernizowanych elementów jest mniejszy kąt pracy przystawki wynoszący 17 stopni, dzięki czemu zredukowano ryzyko wypadania kolb poza przyrząd. Sporo uwagi konstruktorzy z Harsewinkel poświęcili na przebudowę dziobów, nadając im smukły kształt. Ta zmiana także ma na celu zwiększenie skuteczności zbioru, szczególnie na plantacjach, gdzie wymagana szerokość międzyrzędzi nie zawsze jest zachowana. Ułatwieniem w codziennej obsłudze przystawki będzie z pewnością układ unoszenia plastikowych dziobów, dzięki czemu zyskuje się więcej przestrzeni do obserwacji czy regulacji podzespołów. Na czas transportu przednia część dziobu nakładana jest na przystawkę, przez co znacznie zmniejszono długość tego elementu. Różnice między wersją Corio a Corio Conspeed dotyczą rodzaju zastosowanych walców wciągających. W pierwszym wariancie montowane są proste walce z listwami macerującymi, natomiast w rozbudowanym wariancie zastosowano walce hybrydowe. W ich przedniej części zastosowano walec wciągający, który podaje łodygi w kierunku walcowego obrywacza. To rozwiązanie polecane jest do pracy na niedojrzałych, zielonych i wilgotnych plantacjach.
Fot. Beba, Wideo. Beba, Pszonka