Obecnie firma Mitas testuje właściwości opon o zmienionej konstrukcji powierzchni bocznej. Ogumienie to dysponuje większą od standardowych opon powierzchnią styku z podłożem i wynikająca z tego siłą uciągu. Jednym z etapów jest porównanie opon PneuTrac z gumowymi gąsienicami i sprawdzenie, jak będą się razem zachowywać.
Mitas prowadzi testy na ciągniku John Deere 6150R z oponami 480/65 R28 PneuTrac na osi przedniej oraz 600/65 R38 PneuTrac z tyłu. Pomiary przeprowadzone przez czeski Instytut Badań Techniki Rolniczej wskazują na nawet 25% wzrost siły uciągu w stosunku do opon tradycyjnych.
Celem firmy Mitas jest zebranie do końca 2017 r. wszystkich danych koniecznych do pomyślnego wprowadzenia produktu na rynek. Prace nad koncepcją PneuTrac trwają już od czterech lat, we współpracy z firmą Galileo. Koncepcja opony, która otrzymała nagrodę na targach EIMA 2014, miała oficjalną premierę w 2013 r. targach Agritechnica. W lutym 2015 r. na targach SIMA w Paryżu Mitas zaprezentował trzeci rozmiar: 480/65 R28 PneuTrac. beb
Fot. firmowe