Przyczepy produkowane są w nowej lokalizacji, gdzie na 20 ha hale produkcyjne zajmują 72 tys. m2. Należą do firmy Fliegl, która na potrzeby produkcji przyczep zajęła pięć z ponad trzydziestu hal. Dyrektorem zarządzającym Fliegl Grünlandtechnik został Andreas Fliegl, najstarszy syn Josefa Fliegla, dyrektora generalnego firmy Fliegl. Produkcja przebiega wg następującego porządku: w pierwszym kroku montowana jest oś, następnie rama, montaż ścian skrzyni aż po wyposażenie w system załadunkowy, oświetlenie, błotniki, elektronikę i inny osprzęt.
Zobacz także: Nowy Dealer Horsch w Polsce!
Firma oferuje zarówno przyczepy do transportu sieczki HTW 740, 750 i 760 o pojemności załadunkowej od 38 do 60 m3 (od 21 do 34 t masy całkowitej) w wyposażeniu Trend i Business. Przyczepy wsparte są na dwu- lub trzyosiowym układzie jezdnym, resorowanym mechanicznie lub hydraulicznie z mechanicznym lub hydraulicznym wymuszeniem skrętu osi. Do zbioru zielonek z pokosu przeznaczone są modele KLW 8300, 8400, 8500, 9500 i 9600, które pomieszczą od 10 do 100 m3 (od 21 do 34 t masy całkowitej). Układy jezdne w tym przypadku także z dwiema lub trzema osiami. Podbieracz palcowy wsparty jest na dwóch kołach kopiujących, po czym masa trafia do rotora. Układ tnący pozostał bez zmian, tzn. zastosowano charakterystyczne dwustronne noże. Skrzynia ładunkowa ma przenośnik belkowy z czterema łańcuchami.
Nowa wywrotka Fliegl z dużymi oponami
Firma Fliegl Agrartechnik opracowała nową przyczepę skorupową TMK 279, która szczególnie może się przydać w wielu zastosowaniach rolniczych z dopuszczalną masą całkowitą do 24 ton. To uzupełnienie wyższego segmentu wywrotek tandemowych.
Z zewnątrz przyczepa Fliegl TMK 279 zaskakuje ciekawym wzornictwem, a wewnątrz zmieści nawet 31 m3 materiałów sypkich i nawet 40 m3 po wyposażeniu w nadkładki o wysokości 500 mm, co stanowi bardzo elastyczne rozwiązanie do transportu szeregu różnych materiałów. Możliwość rozbudowy pojemności sprawia, że jest to wszechstronne narzędzie dla sektora rolniczego.
W przyczepie TMK 279 standardowa rama Profi charakteryzuje się atrakcyjnym wyglądem dzięki lakierowanemu wykończeniu, które ma zapewnić długą żywotność i odporność na czynniki zewnętrzne. Hydraulicznie amortyzowany dyszel pozwala dostosować poziom amortyzacji do różnych obciążeń, co pomaga zminimalizować wibracje. Ponadto dzięki hydraulicznej amortyzacji podwozia przyczepa Fliegl oferuje stabilność nawet w najbardziej wymagających warunkach, np. na bardzo wilgotnym podłożu – podkreśla producent. Szerokie standardowe opony 710/50 R30,5 zapewniają optymalną ochronę gleby, przyczepność i zwrotność na różnych nawierzchniach. Wywrotka TMK 279 ma homologację do jazdy z prędkością do 40 km/h po drogach publicznych. Do zabezpieczenia przewożonego ładunku klienci mogą zdecydować się na plandekę zwijaną obsługiwaną z podłoża lub siatkę rolowaną Speed Cover.