W minionym roku w skali kraju zarejestrowano 6160 nowych przyczep, a więc o 364 więcej niż w 2014 r. (wzrost o 6%). Najlepszym miesiącem pod względem zbytu okazał się czerwiec z wynikiem 1421, a najgorszym październik - jedynie 170 sztuk.
Zdecydowanym liderem na rynku pozostaje Pronar. W ubiegłym roku zarejestrowano 2463 przyczepy tej marki, o 446 więcej niż w 2014 r. Drugie miejsce, podobnie jak przed rokiem, zajął Metal-Fach z wynikiem 896 maszyn, a więc o 50 więcej niż w 2014 r. Trzecie miejsce przypadło firmie Metaltech, która jako jedyna z czołówki zanotowała spadek – o 13%. W 2015 r. rejestracji poddano 645 przyczep z Mirosławca, czyli o 104 mniej niż rok wcześniej. Na kolejnych miejscach uplasowali się: Wielton (wzrost o 6%), Zasław (spadek o 16%), Agromet Pilmet (spadek o 28%).
Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się przyczepy o ładowności 10 000-12 999 kg, które sprzedano w liczbie 2048 szt., stanowiły one ponad 33% rynku. Kolejny pod względem popularności okazał się tonaż 8-9 ton. W tym przypadku sprzedaż od stycznia do grudnia wyniosła 1132 sztuki. Największy zbyt w 2015 r. zarejestrowano w woj. wielkopolskim – 1293 nowe przyczepy. Wiceliderem została lubelszczyzna, gdzie zakupiono 734 tych maszyn. Trzecie miejsce przypadło woj. mazowieckiemu, w którym do rąk właścicieli trafiły 664 przyczepy. dj oprac. na podstawie analiz Martin&Jacob
Fot. firmowe