W października ubiegłego roku Royal Reesink ogłosił zaprzestanie działalności Reesink Production B.V., którą głównie znamy pod marką KAWECO – holenderskiego producenta przyczep objętościowych, wozów asenizacyjnych, aplikatorów doglebowych czy ładowarek o czym pisaliśmy tutaj
Pod koniec roku firma Kotte Landtechnik przejęła wszelkie prawa produkcyjne, a także działalność serwisową i części zamienne od holenderskiego producenta. Teraz dowiadujemy się, że nowym właścicielem przyczep objętościowych Kaweco zostanie firma Krampe, która również pod nazwą Radium będzie sprzedawać przyczepy do transportu kiszonki, uzupełniając tym swoje portfolio.
– Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować kawałek holenderskiej historii budowy maszyn dzięki serii Radium firmy Kaweco – powiedział Robin Krampe, dyrektor zarządzający Krampe Fahrzeugbau GmbH.
Jak zaznacza, cztery nowe modele dobrze wpisują się w portfolio produktów Krampe i wypełniają lukę pomiędzy wywrotkami BigBody a przyczepami z systemem zgarniającym Krampe RamBody co będzie miało kluczowe znaczenie w rozszerzeniu pełnego asortymentu w sektorze technologii transportowych.
Oficjalna premiera serii Krampe Radium odbędzie się na targach Agritechnica 2025, a dostawa pierwszej produkcji seryjnej planowana jest na rok 2026. Gama produktów obejmuje trzy modele tandem i jedną przyczepę tridem o pojemności transportowej 38,5 – 52,0 m³. Serwisem i dostawą części zamiennych do istniejących pojazdów póki co zajmie się Kaweco, a od 2026 roku części zamienne będą dostarczane przez firmę Krampe.
– Naszym planem jest zintegrowanie nadwozia Kaweco Radium, które ma bardzo szybki czas rozładunku ze sprawdzonym podwoziem Krampe RamBody, które cechuje się wysokim komfortem jazdy, stabilnością i bezpieczeństwem – podkreślał Robin Krampe.
Przyczepy Radium zostaną wyposażone też w system przykrycia ładunku TwinTop oraz sterowanie ISOBUS.
25 lat przyczep HP20
Firma Krampe była pierwszym producentem, który wprowadził na rynek półokrągłe wywrotki na podwoziu tandemowym – informuje niemiecki producent przyczep rolniczych i budowlanych. Od tamtej pory przyczepy serii HP, których sprzedaż przekroczyła 3000 egzemplarzy w całej Europie, stały się niezbędne na wielu placach budowy. Aby uczcić jubileusz 25-lecia wywrotki typu half-pipe, Krampe przygotował limitowaną edycję przyczep HP20, których do sprzedaży trafi jedynie 100 sztuk.
Edycja rocznicowa HP20 wyróżnia się nowym materiałem nadwozia – szczególnie odporną na zużycie stalą NLMK Quard 450 (użytą do budowy wanny). Przyczepa Krampe HP20 ma solidną hydraulicznie otwieraną klapę tylną z zabezpieczonymi siłownikami hydraulicznymi, układ jezdny z osiami BPW (przekrój osi 150 x 150 mm) i nadwozie half-pipe o wymiarach: 5,25 m x 2,30 m x 1,20 m. Specjalna edycja wywrotki ma jubileuszowe naklejki „25 Years Halfpipe HP20 Edition” i wyposażona jest w opony BKT 650/55 R26.5 FL630 lub opcjonalnie BKT FL 695 z logo Krampe. Przyczepa HP20 ma ładowność ok. 25 t, a jej objętość transportowa wynosi 15,3 m³.
Jak informuje sam producent, nowe wywrotki z limitowanej edycji „25 lat HP20” będą sprzedawane w atrakcyjnej cenie promocyjnej. Dealerzy Krampe w Europie już zarezerwowali pierwsze egzemplarze ze 100 sztuk limitowanej edycji wywrotek.
Szeroki asortyment
Ofertę firmy Krampe tworzą obecnie wywrotki skorupowe BigBody (DMC – 16-34 t, pojemność skrzyni – 15,7-32,9 m³), w tym w wersji Carrier o znormalizowanej specyfikacji (DMC od 16 do 24 t, pojemność skrzyni od 15,7 do 26,9 m³), cieszące się rosnącym zainteresowaniem modele z serii RamBody (dmc – 22-31 t, pojemność transportowa – 36,3-43 m³,), przyczepy budowlane w wersjach SK, HD i HP (16-34 t, 10,3-17,7 m³), przyczepy hakowe SHL i THL (14-31 t) oraz przyczepy objętościowe Radium (38,5 – 52,0 m³). Wszystkie przyczepy posiadają homologację EU.
Nowe przyczepy
Krampe poszerza swoje portfolio produktów i wprowadza dwa nowe produkty, które zaprezentował podczas targów EuroTier 2024. RamBody 680 to kompaktowa i zwrotna przyczepa z systemem zgarniającym, która została specjalnie zaprojektowana, dla rolników posiadających lżejsze ciągniki średniej klasy i stanowi rozszerzenie sprawdzonej serii RamBody, która obejmuje modele 750 i 900.
Oprócz nowej wersji RamBody, Krampe przedstawił dwa modele popularnej serii Carrier: THL 16 L Carrier+ i THL 20 L Carrier+. Obydwa modele są wyposażone w standardową oś skrętną z kółkami, co zapewnia większą zwrotność i elastyczność operacyjną.
Big Body 740 Carrier na naszych pokazach
Podczas naszych zeszłorocznych pokazów „Żniwa i siew z top agrar i profi” w Nagradowicach mogliśmy podziwiać przyczepę Big Body 740 Carrier. Krampe Big Body 740 Carrier to przyczepa skorupowa ze skrzynią stożkową, co oznacza, że w tylnej części jest szersza o 10 cm, co umożliwia swobodne zsuwanie się ładunków, takich jak sieczka z kukurydzy czy też różnego rodzaju warzywa. Przyczepa ma ładowność 22 ton a jej boczne ściany oraz podłoga wykonane są z jednego kawałka blachy. Ma hydraulicznie otwierana tylną klapę, która jest automatycznie dociskana za pomocą bocznych haków zamykających. We wnętrzu powierzchnia jest gładka, a podstawa skrzyni ładunkowej jest od dołu mocno użebrowana.
Krampe przejmuje przyczepy Kaweco
źródło: Krampe