Przyczepy hakowe Krampe wykorzystywane są w sektorze komunalnym, rolniczym, leśnym a także przy robotach ziemnych. Ze względu na szeroką gamę dostępnych opcji wyposażenia i funkcji przyczep hakowych, firma Krampe zdecydowała się wyposażyć je w ISOBUS. Będzie on dostępny opcjonalnie w poszczególnych modelach serii THL z systemem hakowym VDL od 2025 roku.
Kluczowe funkcje, takie jak główny siłownik, ramię pchające, hydrauliczna blokada kontenera i układ kierowniczy, można łatwo kontrolować za pomocą standardowego interfejsu. Nowy system ISOBUS można wykorzystać również do sterowania i monitorowania oświetlenia roboczego, elektronicznego systemu hamulcowego EBS, obrotowej lampy ostrzegawczej i zdalnej konwersji ciśnienia w miechu, aby określić stan załadunku.
Powyższe funkcje można również obsługiwać za pomocą dowolnego innego terminala ISOBUS lub pilota. Ponadto wieloma funkcjami można sterować bezpośrednio za pomocą urządzeń AUX-N ISOBUS, takich jak dźwignia napędu ciągnika lub urządzenia i joysticki innych producentów.
Jak informuje producent nowy interfejs ISOBUS ułatwia obsługę przyczep Krampe. Dodatkowo, dzięki modyfikacji bloku hydraulicznego w RamBody i przyczepach hakowych THL, natężenie przepływu jest wyższe. Zwiększa to prędkość roboczą pojazdów. Jednocześnie, dostosowując przyczepy do nowego interfejsu, zoptymalizowano również wiązkę przewodów w podwoziu. Ułatwia to układanie kabli podczas końcowego montażu i upraszcza klientom późniejszą obsługę oraz konserwację pojazdów.
Zespół ds. technologii sterowania intensywnie pracuje również nad zdalną konserwacją, aby umożliwić bezpośredni dostęp do urządzeń sterujących podczas pracy pojazdu. Pracownicy tego działu są już w stanie korygować nieprawidłowe ustawienia lub wprowadzać zmiany i dostosowywać oprogramowanie zdalnie. Wkrótce będą mogli również zdalnie instalować aktualizacje oprogramowania.
źródło: Krampe