StoryEditor

Samojezdny opryskiwacz Lemken Nova 14

Zaledwie w dwa lata od nawiązania przez firmę Lemken strategicznej współpracy z producentem podwozi światło dzienne ujrzy samojezdny opryskiwacz Lemken Nova 14. Premiera już w trakcie targów Agritechnica, a do sprzedaży trafi w połowie przeszłego roku.
01.11.2019., 00:11h

Samojezdny opryskiwacz, wprowadzany na rynek pod nazwą Nova, uzupełnia bogatą ofertę opryskiwaczy producenta. Dzięki przestronnej kabinie, podwoziu z opcjami regulacji i nowemu automatycznemu sterowaniu belką opryskiwacz Nova ze zbiornikami o pojemności 4800 lub 7200 litrów i szerokościami roboczymi od 24 do 39 metrów staje w szranki z dotychczasowymi potentatami w zakresie samojezdnych opryskiwaczy.

Teleskopowe osie

Podwozie opryskiwacza samojezdnego Nova jest wyposażone w osie teleskopowe, co pozwala na zmianę rozstawu w zakresie od 1,8 do 2,3 metra – w opcji. Opryskiwacz Lemken Nova może być dostępny z oponami o szerokości od 300 do 650 milimetrów. Zaletą maszyny jest także duży prześwit wynoszący 1,2 metra, co umożliwia pracę w wysokim łanie np. kukurydzy. Warto wspomnieć, o dodatkowym hydraulicznym systemie, który podnosi podwozie do maksymalnie 1,6 metra. Za stabilność w trakcie jazdy po nierównościach odpowiada niezależne, hydropneumatyczne zawieszenie kół.

Aluminiowa belka

Aluminiowa belka opryskowa może mieć szerokość nawet 39 m. Wyposażona jest w system AdaptiveBalancingControl (ABC) firmy Lemken z automatycznym prowadzeniem, które utrzymuje belkę w optymalnej pozycji i zachowuje prawidłową odległość od powierzchni łanu. Zastosowanie przez producenta aż pięciu czujników dystansowych pozwala na to, że ramiona wysięgnika dostosowują się indywidualnie do nierówności terenu. O dokładny oprysk dba z kolei system ciągłej cyrkulacji cieczy z indywidualnym sterowaniem dyszami.

Wygodna kabina i sterowanie

W trakcie projektowania opryskiwacza Nova szczególną uwagę zwrócono na wygodną kabinę, która jest niezbędna podczas długich godzin pracy z izolacją akustyczną. Nova jest dostępna z opcjonalnym trzystopniowym systemem filtrów powietrza kategorii 4, który wytwarza stałe nadciśnienie w kabinie, aby zapobiec przedostawaniu się do środka oparów. Atutem jest także automatyczna klimatyzacja, radio Bluetooth i liczne schowki. Wszystkie elementy sterujące są wygodnie rozmieszczone na podłokietniku, a nowy joystick z wieloma dowolnie przypisywanymi klawiszami funkcyjnymi można skonfigurować zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

Oprysk kontrolowany jest przez system MegaSpray na terminalu CCI 800 lub CCI 1200. Pozwala to przede wszystkim na wygodne sterowanie praca sekcji, kontrolę dawki oprysku, prowadzenie po śladzie GPS i zarządzanie zadaniami. Z kolei nowa platforma wymiany danych między producentami – Agrirouter, obsługuje komunikację z systemem zarządzania gospodarstwem w biurze.

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. grudzień 2024 10:14