Obowiązująca obecnie norma Stage IV poskutkowała wieloma zmianami w budowie oferowanych ciągników i maszyn samojezdnych, m.in. w zakresie zastosowania systemów SCR, DOC i DPF. Planowana przez Komisję Europejską nowa norma Stage V miałaby funkcjonować od 1 stycznia 2019 roku, jednak ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. Mimo to producenci silników już spoglądają w przyszłość. Deutz AG zaprezentował jednostki spełniające kolejne wymogi. Nową normę już dziś spełniają silniki o pojemności od 2,9 do 7,8 l. Zamontowane w nich będą tylko filtry cząstek stałych (DPF). Zanim pojawią się zamówienia na nowe silniki, firma musi poradzić sobie ze spadkiem w sprzedaży.
W pierwszym kwartale tego roku zysk firmy Deutz AG wyniósł 7,7 mln euro, co jest o 0,6 mln euro gorszym wynikiem niż w roku poprzednim. Wynika to m.in. ze spadku sprzedaży jednostkowej o wartości aż 17%. Od stycznia do marca 2014 r sprzedano 44,5 tys. silników, a rok później blisko 37 tys. Na ubiegłoroczny wzrost obrotów wpływ miało wprowadzenie normy Euro IV. Deutz traktuje rok 2015 jako przejściowy i szacuje 10-proc. spadek przychodów. beb
Fot. firmowe