– Zdecydowaliśmy się na kupno rodzinnej firmy Pichon, bo nasza oferta i zasięg działania wzajemnie się uzupełniają – podkreśla Henriksen (foto). Samson pozycjonuje się jako producent sprzętu dla rolników i usługodawców, którzy rocznie transportują od 50 - 100 tys. m3 gnojowicy. Z kolei oferta Pichon dostosowana jest głównie do rolników nawożących na mniejszą skalę, w granicy 25 tys. m3 rocznie. Ponadto Pichon to bardzo silna marka we Francji, gdzie jest liderem na rynku wozów asenizacyjnych, jak również w pozostałych krajach Europy. Z tego względu marka Pichon nie zniknie z rolniczej mapy Europy, mimo że będzie w rękach fi...
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
SIMA: Samson przejął markę Pichon, ale obie strony wygrały
Jeszcze dwa lata temu zastanawialiśmy się jak dalej firma Samson ma funkcjonować w Europie. Od tego czasu mocno rozbudowaliśmy nasz zakład w Danii i znacznie zwiększyliśmy potencjał sprzedaży maszyn przejmując francuską markę Pichon – powiedział w trakcie targów Sima Lars Henriksen – szef Grupy Samson Agro.
Decyzję o przejęciu przez firmę Samson chylącej się ku zapaści finansowej marki Pichon ogłoszono na początku 2019 roku. Zaledwie dwa miesiące zajęło zatem poszukiwanie nowego inwestora. Przypomnijmy, że o kłopotach finansowych dowiedzieliśmy się w połowie listopada 2018 roku. Jak dowiedzieliśmy się z nieoficjalnych źródeł duński producent nie był jedynym chętnym do zakupu marki Pichon, a wśród zainteresowanych były głównie fundusze inwestycyjne oraz inni producenci maszyn do nawożenia organicznego, głównie z rynku niemieckiego.
– Zdecydowaliśmy się na kupno rodzinnej firmy Pichon, bo nasza oferta i zasięg działania wzajemnie się uzupełniają – podkreśla Henriksen (foto). Samson pozycjonuje się jako producent sprzętu dla rolników i usługodawców, którzy rocznie transportują od 50 - 100 tys. m3 gnojowicy. Z kolei oferta Pichon dostosowana jest głównie do rolników nawożących na mniejszą skalę, w granicy 25 tys. m3 rocznie. Ponadto Pichon to bardzo silna marka we Francji, gdzie jest liderem na rynku wozów asenizacyjnych, jak również w pozostałych krajach Europy. Z tego względu marka Pichon nie zniknie z rolniczej mapy Europy, mimo że będzie w rękach fi...
– Zdecydowaliśmy się na kupno rodzinnej firmy Pichon, bo nasza oferta i zasięg działania wzajemnie się uzupełniają – podkreśla Henriksen (foto). Samson pozycjonuje się jako producent sprzętu dla rolników i usługodawców, którzy rocznie transportują od 50 - 100 tys. m3 gnojowicy. Z kolei oferta Pichon dostosowana jest głównie do rolników nawożących na mniejszą skalę, w granicy 25 tys. m3 rocznie. Ponadto Pichon to bardzo silna marka we Francji, gdzie jest liderem na rynku wozów asenizacyjnych, jak również w pozostałych krajach Europy. Z tego względu marka Pichon nie zniknie z rolniczej mapy Europy, mimo że będzie w rękach fi...