StoryEditor

Sprzedaż pod wpływem kursu walut

Coraz wyższą sprzedaż sprzętu notuje firma Stihl. Nie idzie to niestety w parze z wzrastającym obrotem, na co wpływ maja wahania kursów walut na zagranicznych rynkach.
02.10.2018., 14:10h
– Pomimo niesprzyjającej aury i mocnego euro, wielkość sprzedaży Grupy Stihl jest nieco wyższa niż rok wcześniej – wyjaśnia prezes zarządu Stihl Bertram Kandziora. W dużej mierze to zasługa podstawowej grupy produkowanego sprzętu jakim są urządzenia spalinowe. – Pokazuje to, że nasze tradycyjne produkty do silników benzynowych są ważnym filarem dzisiejszej i przyszłej oferty firmy – dodaje Kandziora. Miłym zaskoczeniem dla niemieckiego producenta w minionym roku była sprzedaż narzędzi ogrodniczych, zwłaszcza akumulatorowych kosiarek do trawy. Tu wskaźniki wzrosły powyżej średniej. 

Od stycznia do sierpnia 2018 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 2,65 miliarda euro. To niewielki spadek o 1,7 procent, na co wpływ miały zawirowania na rynkach finansowych. Jeżeli efekty kursów walutowych pozostałyby niezmienione, wielkość sprzedaży odpowiadałaby wzrostowi sprzedaży o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Konwersja walut na ważne światowe rynki Stihl - przede wszystkim w USA, ale także w Brazylii - skutkuje niższą sprzedażą ze względu na relatywnie silne euro. Ponadto krótkie okresy wegetacyjne spowolniły wzrost, szczególnie w zachodniej, środkowej i północnej Ameryce z powodu długiej, mroźnej zimy i bardzo gorącego lata.

Era akumulatorów buduje wynik
Wato zaznaczyć, że łączna sprzedaż grupy Stihl wzrosła nieznacznie w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. – Z wyjątkiem Ameryki Północnej, prawie wszystkie kluczowe rynki są teraz powyżej poziomu z poprzedniego roku - wyjaśnił prezes Stihl. W Europie Zachodniej sprzedaż znacznie wzrosła po długiej zimie. Wzrost ten wynika głównie z dużego popytu na sprzęt bezprzewodowy. Firma zaznacza, że nowo wprowadzone kosiarki akumulatorowe przewyższają oczekiwania sprzedaży. Poza tym w ofercie znaleźć można zasilane z akumulatora podkaszarki, pilarki czy dmuchawy do liści. Co szczególnie cieszy dział finansowy przedsiębiorstwa, to dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Azji i Afryce.

W ostatnich miesiącach w Europie Zachodniej wzrosło zapotrzebowanie na piły łańcuchowe i akumulatorowe kosiarki do trawy, które zostały wprowadzone na początku tego roku. Sprzedaż bezprzewodowych kosiarek do trawy wzrosła tutaj ponad dwukrotnie. Jak podkreśla Kandziora, to znacznie przekroczyło oczekiwania sprzedaży w segmencie kosiarek akumulatorowych. 
Przypomnijmy, że z początkiem 2018 roku Stihl zdecydował się przekształcić zielony asortyment produktów marki Viking (należy do Stihl) w markę Stihl.

W ostatnich miesiącach liczba pracowników grupy Stihl wzrosła o 11%. Według stanu na dzień 31 sierpnia 2018 r. w firmie na całym świecie pracowało 16 928 osób.
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 22:46