Dzięki temu przyczepy Torro i Jumbo Combiline mogą szybciej opuścić pryzmę, więc jest więcej czasu na zagęszczenie materiału. To jeden z podstawowych czynników, które wpływają na jakość kiszonki. Oprócz dużej wydajności nowy napęd dozowania zapewnia też równomierne rozłożenie masy. O dokładne rozłożenie masy troszczą się walce dozujące.
Nowa seria to dwa nowe modele. Pierwszy z nich Torro 7010 ma pojemność 40 m? (DIN), a większy model Torro 8010 zmieści aż 43 m? (DIN). Nowa platforma obsługi przez CAN-BUS oferuje dobry przegląd wszystkich funkcji w tym: belki nożowej, Autocut i podłogi rusztowej. Umożliwia to również łatwe przyłączenie i odłączenie przyczepy do ciągnika.
Nowe przyczepy można wyposażyć w system asystenta jazdy (inteligentną oś skrętną), który oprócz czujników prędkości i rozpoznawania kierunku jazdy, dysponuje też czujnikiem pochylenia. W module automatycznym oś jest zamknięta i dzięki temu jest utrzymywana w śladzie: przy cofaniu, przy ustawionej prędkości od 0-25 km/h (również już przy 0-3 km/h na pryzmie w trybie automatycznym przy rozładunku) i przy jeździe w pochyleniu lub na stoku.
Dodatkowo traktorzysta może ustawić wartość progową "1" dla zablokowania osi skrętnej na stoku oraz maksymalne pochylenie dla wartości progowej "2", po jej osiągnięciu na wyświetlaczu pojawi się ostrzeżenie. Dzięki temu jest czas na reakcje, aby nie dopuścić do wywrócenia przyczepy. System asystenta jazdy dostępny jest wyłącznie ze sterownikiem Power Control i Load Sensing.
Dla wszystkich wariantów nowego Torro Combiline w opcji dostępna jest taśma poprzeczna. Dzięki dużemu bocznemu otworowi można zwiększyć efektywność pracy przyczepy. Na życzenie dostępny jest trzeci walec dozujący.
Nowa waga daje możliwość dynamicznego odczytu ciężaru (wartości referencyjne, pomiar załadunku netto) podczas jazdy. Ponadto można ustawić maksymalny ciężar całego zestawu. Przy przekroczeniu ustawionej wartości wskaźnik świeci się na czerwono i rozbrzmiewa sygnał akustyczny. Obsługa odbywa się przez sterownik Power Control, nowe oprogramowanie umożliwia również obsługę bez ISOBUS.
oprac. jj
Fot. firmowe
StoryEditor
Szybko, coraz szybciej
Pöttinger podnosi poprzeczkę w szybkości rozładunku przyczep Torro. Jest to możliwe dzięki nowemu napędowi dozowania. Może on przenieść moc o wartości aż 160 kW.