Jednym z głównych atutów przyczepy T701HP jest półokrągły przekrój poprzeczny skrzyni ładunkowej (zwiększa się w kierunku wyładunku). Zaletą takiej konstrukcji jest łatwy wysyp ładunku podczas wywrotu (nie występuje tzw. klejenie ziemi, piachu czy klinowanie ładunku).
Standardowa pojemność T701HP wynosi 12,5 m³, a po zamontowaniu 800-mm nadstaw (wyposażenie dodatkowe) - wzrasta do 22 m³. Skrzynia jest wykonana z blachy typu Hardox 450 o grubości 6 mm, co jak zapewnia producent poprawia trwałość skrzyni, która jest odporna na obicia, uderzenia oraz niekorzystny wpływ czynników atmosferycznych czy środków chemicznych. Teleskopowy przedni cylinder o sile udźwigu 25 ton (przy jego maksymalnym wysunięciu) odpowiedzialny jest za opróżnianie skrzyni, przechylając ją do 55°. Siłownik podczas wywrotu potrzebuje ok. 41 litrów oleju. Wymaga to wydajnej pompy i sprawnego systemu hydraulicznego.
Wyposażeniem podstawowym przyczepy budowlanej T701HP jest amortyzowany dyszel, co eliminuje nieprzyjemne szarpnięcia, chroniąc zarówno traktor, jak i maszynę. Jest możliwość regulacji wysokości cięgna dyszla, dzięki czemu można podłączyć przyczepę do ciągników różnych producentów. Zawieszenie typu bogie z resorami parabolicznymi o rozstawie osi 1900 mm z dużym kątem wychyłu ma się sprawdzić w terenie o niestabilnym podłożu. Tylna klapa przyczepy jest otwierana poprzez system hydrauliczny. Może ona być całkowicie uniesiona, co znacznie ułatwia rozładunek dużych kamieni i głazów.
Fot. firmowe