StoryEditor

TEST: Bobcat TL 38.70 HF Agri

Ładowarka produkowana przez koncern Doosan zdobywa punkty przede wszystkim za wydajną hydraulikę.
25.08.2018., 06:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Silnik  Doosan (marka należąca do Bobcat), 3,4 l, moc 96 kW/130 KM, wyposażony w EGR, DOC i SCR bez DPF. Wentylator z automatycznymi obrotami wstecznymi. Przycisk Eco ogranicza obroty do 1800 na minutę.

Przekładnia z dwoma zakresami: I – 0–13 km/h, II – 0–41 km/h – zmiana tylko na postoju. Na obu zakresach można korzystać z żółwia/zająca. Podczas cofania po zdjęciu nogi z gazu ładowarka nadal toczy się (Bobcat wyjaśnia, że to zmieniono). Przy pracy silnika na biegu jałowym, gdy przekładnia jest w pozycji N, automatycznie uruchamia się hamulec postojowy, dezaktywuje, gdy maszyna rusza – bardzo dobrze.

Zmiana kierunku jazdy na joysticku i przy kierownicy, w obu miejscach jest pozycja N, nie można używać ich naprzemiennie. Zastosowano osie Dana Heavy-Duty z 45% mechanizmem różnicowym. Tryby kierowania zmieniane przyciskiem. Kontrolka informuje o osi ustawionej na wprost. Automatyczne przełączanie z trybu czterech skrętnych kół do trybu przednich kół skrętnych. Podczas kierowania do kabiny dochodził hałas z zaworu hydraulicznego.



TELESKOP: Największy zasięg i najszybsza praca w teście. Od średnich obrotów na...
Pozostało 73% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
04. listopad 2024 10:44