StoryEditor

TEST: Bobcat TL 38.70 HF Agri

Ładowarka produkowana przez koncern Doosan zdobywa punkty przede wszystkim za wydajną hydraulikę.
25.08.2018., 06:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Silnik  Doosan (marka należąca do Bobcat), 3,4 l, moc 96 kW/130 KM, wyposażony w EGR, DOC i SCR bez DPF. Wentylator z automatycznymi obrotami wstecznymi. Przycisk Eco ogranicza obroty do 1800 na minutę.

Przekładnia z dwoma zakresami: I – 0–13 km/h, II – 0–41 km/h – zmiana tylko na postoju. Na obu zakresach można korzystać z żółwia/zająca. Podczas cofania po zdjęciu nogi z gazu ładowarka nadal toczy się (Bobcat wyjaśnia, że to zmieniono). Przy pracy silnika na biegu jałowym, gdy przekładnia jest w pozycji N, automatycznie uruchamia się hamulec postojowy, dezaktywuje, gdy maszyna rusza – bardzo dobrze.

Zmiana kierunku jazdy na joysticku i przy kierownicy, w obu miejscach jest pozycja N, nie można używać ich naprzemiennie. Zastosowano osie Dana Heavy-Duty z 45% mechanizmem różnicowym. Tryby kierowania zmieniane przyciskiem. Kontrolka informuje o osi ustawionej na wprost. Automatyczne przełączanie z trybu czterech skrętnych kół do trybu przednich kół skrętnych. Podczas kierowania do kabiny dochodził hałas z zaworu hydraulicznego.



TELESKOP: Największy zasięg i najszybsza praca w teście. Od średnich obrotów na...
Pozostało 73% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
20. grudzień 2024 21:09