StoryEditor

TEST: JCB 541-70 AgriPro

JCB zapewnia najwyższy komfort pracy dzięki przekładni, która jest połączeniem hydrostatu i konstrukcji Powershift.
25.08.2018., 07:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Główne podzespoły to produkcja JCB. Własny silnik EcoMAX o mocy 108 kW/147 KM umieszczony jest poprzecznie, obróbka spalin z AdBlue. Napęd wentylatora hydrauliczny, co 15 min automatycznie włączają się obroty wsteczne (można wyłączyć). Przekładnia Dual Tech VT to połączenie hydrostatu i Powershift. Na pierwszym biegu napęd przekazywany jest hydrostatycznie (0–19 km/h), na biegach 2., 3. i 4. mechanicznie (do 40 km/h) – zmiana przełożeń pod obciążeniem (przyciskiem lub automat).

W trybie Eco silnik pracuje do 1700 obr./min, prędkość 40 km/h osiągana jest przy 2200 obr./min. W trybie Power silnik pracuje do 2200 obr./min. Automatyczne wyłączanie napędu przedniej osi przy prędkości powyżej 19 km/h – mniejsze zużycie paliwa i opory w układzie napędowym. Tryb Flexi – obroty trzeba wyregulować dźwignią gazu ręcznego (od 1500 obr./ min), prędkość maksymalną reguluje się pokrętłem (zmiana prędkości przez wciskanie pedału) – dobre rozwiązanie do pracy ze ścielarką. Podobał nam się układ napędowy, maksymalna prędkość do tyłu 19 km/h. Osie JCB z dużymi przekładniami planetarnymi, w przedniej osi blokada mechanizmu różnicowego. Zmiana tr...
Pozostało 72% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
02. listopad 2024 09:40