StoryEditor

TEST: JCB 541-70 AgriPro

JCB zapewnia najwyższy komfort pracy dzięki przekładni, która jest połączeniem hydrostatu i konstrukcji Powershift.
25.08.2018., 07:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Główne podzespoły to produkcja JCB. Własny silnik EcoMAX o mocy 108 kW/147 KM umieszczony jest poprzecznie, obróbka spalin z AdBlue. Napęd wentylatora hydrauliczny, co 15 min automatycznie włączają się obroty wsteczne (można wyłączyć). Przekładnia Dual Tech VT to połączenie hydrostatu i Powershift. Na pierwszym biegu napęd przekazywany jest hydrostatycznie (0–19 km/h), na biegach 2., 3. i 4. mechanicznie (do 40 km/h) – zmiana przełożeń pod obciążeniem (przyciskiem lub automat).

W trybie Eco silnik pracuje do 1700 obr./min, prędkość 40 km/h osiągana jest przy 2200 obr./min. W trybie Power silnik pracuje do 2200 obr./min. Automatyczne wyłączanie napędu przedniej osi przy prędkości powyżej 19 km/h – mniejsze zużycie paliwa i opory w układzie napędowym. Tryb Flexi – obroty trzeba wyregulować dźwignią gazu ręcznego (od 1500 obr./ min), prędkość maksymalną reguluje się pokrętłem (zmiana prędkości przez wciskanie pedału) – dobre rozwiązanie do pracy ze ścielarką. Podobał nam się układ napędowy, maksymalna prędkość do tyłu 19 km/h. Osie JCB z dużymi przekładniami planetarnymi, w przedniej osi blokada mechanizmu różnicowego. Zmiana tr...
Pozostało 72% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 06:46