StoryEditor

TEST: Manitou MLT 741-140 V+Elite

Dzięki nowej kabinie operator bardzo szybko zajmuje miejsce za kierownicą, dlatego Manitou jest bardzo poręczną maszyną.
25.08.2018., 07:08h
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY: Deutz, 3,6 l, o mocy 100 kW/136 KM. Pamięć obrotów i dźwignia gazu ręcznego. Chłodnice stojące, hydrauliczny napęd wentylatora z obrotami wstecznymi. Tryb Eco dopasowuje obroty zależnie od prędkości i obciążenia hydrauliki.

Przekładnia CVT firmy ZF to połączenie pompy tłoczkowej i dwóch silników hydraulicznych. Powyżej 19 km/h pracuje tylko jeden silnik. Przyspieszanie można regulować między dynamicznym (szybka) a komfortowym (płynna zmiana prędkości). Manitou wykorzystuje silniki radialne, które przy niskich obrotach mogą przenosić wysoki moment obrotowy (niższe spalanie, cichsza praca).

Osie Dana z mokrymi hamulcami i redukcją poślizgu. Przejście z trybu skrętnych czterech kół – tylne koła automatycznie zatrzymują się w centralnym położeniu – najlepsze rozwiązanie w teście.



TELESKOP: Wysokość ponoszenia 7,32 m, największy udźwig 4,8 t na dole i wysoki średni udźwig w całym zakresie. Praca teleskopu nieco wolniejsza niż w innych maszynach. Dwa tryby pracy układu amortyzacji: stała lub Auto – aktywacja od 5 km/h. Wersja Elite obejmuje ciekawe wyposażenie hydrauliki. Quicklift – podczas unoszenia ładunek ...
Pozostało 72% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 06:43