StoryEditor

Testujemy Toyotę Hilux

Ten wielozadaniowy pickup z pewnością sprawdzi się jako auto robocze w każdym gospodarstwie. Z powodzeniem może być także użytkowany jak samochód osobowy.
26.01.2017., 14:01h

Toyota Hilux w bogatej wersji wyposażenia SR5 M/T z manualną przekładnią jest główną nagrodą w loterii dla czytelników „top agrar Polska”. Jesienią ocenialiśmy samochód podczas jazdy w trudnym terenie nie omijając pól, brodów i uciążliwych dojazdów do maszyn pracujących w gospodarstwie. Sprawdziliśmy też, jak spisuje się ósme wcielenie popularnego pick-upa Toyoty podczas codziennego użytkowania na asfalcie. 

Pod maską Hiluxa pracuje nowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2,4 l. Jego moc wynosi 150 KM. To niezbyt wiele, jak na spory samochód o masie 2095 kg. Jednak Toyota niewielką moc rekompensuje wysokim momentem obrotowym. Wynosi on 400 Nm i dostępny jest przy 1600–2000 obr./min.

Jednostka napędowa ma 4 cylindry, układ wtrysku common rail, a w głowicy każdego cylindra pracują 4 zawory. Praca silnika, nawet zimnego, jest miła dla ucha, ale podczas jazdy na wysokich obrotach powyżej 3000 obr./min jest mniej przyjemna.

Jazda z automatem

Samochód, który Toyota udostępniła nam do testu, wyposażony był w automatyczną skrzynię biegów. Układ przeniesienia napędu miał 6 przełożeń. Szkoda, że ich zmiana odbywała się w wolnym tempie. Do jazdy w terenie lub z ciężką przyczepą drążek automatycznej skrzyni biegów należy ustawić w położenie S. Wtedy automat zmienia przełożenia do ustalonego wcześniej zakresu od 1 do 4 biegu.


 
Pełną wersję testu przeczytacie Państwo w naszym dodatku „top technika Premium” 1/2017.


dk
 
Fot. Sierszeńska, Konieczka

Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. grudzień 2024 17:40