
To co wyróżnia nowe trzy modele Torion Sinus to innowacyjny, niespotykany do tej pory w innych maszynach układ kierowania. To połączenie przegubu i skrętnej tylnej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie polepszyła się zwrotność maszyny. Średnica zawracania modelu Torion Sinus 537 jest o 10% mniejsza niż w porównywalnym oferowanym dotychczas modelu Torion 535. Poza tym maksymalny kąt wychylenia na przegubie wynosi teraz 30 stopni, zamiast 40 jak w dotychczasowych modelach. W nowych ładowarkach tylne koła mogą wychylać się do 25 stopni.
Dzięki mniejszemu kątowi wychylenia przegubu zwiększyła się stabilność maszyny i udźwig. Tylne koła kierowane są przez dwa drążki, które łączą zwrotnice tylnych kół z przednim elementem ładowarki. Skręcając maszyną jeden z drążków przemieszcza się do przodu, a drugi do tyłu. Przegub jest jak dotychczas wahliwy co pozwala na pokonywanie nierówności. Tylna oś również zawieszona jest wahadłowo, w modelach Torion Sinus 537 i 644 może wychylać się w zakresie 9 stopni, a w największym Sinus 956 do 5b stopni.
Kabina zapewnia dobrą widoczność, co wypływa na komfortową pracę. W jej wnętrzu znajduje się kolorowy wyświetlacz. W modelu 956 ma on 7 cali, w mniejszych 644 i 537 4 cale. W największej ładowarce Torion Sinus 956 na monitorze wyświetlany jest widok z kamery zamontowanej z tyłu.
Wszystkie trzy modele nowych ładowarek mają hydrostatyczny napęd z dwoma, synchronizowanymi biegami. Dostępny w wyposażeniu dodatkowym hydraulicznie napędzany wentylator chłodnicy może pracować w przeciwnym kierunku, co pozwala usunąć zanieczyszczenia z maskownic chłodnicy.
Wysokość podnoszenia wynosi:
- - Claas Torion Sinus 537 – 3,22 m
- - Claas Torion Sinus 644 – 3,35 lub 3,79 m w wersji High-Lift
- - Claas Torion Sinus 956 – 3,72 lub 4,01 m w wersji High-Lift
W dwóch mniejszych modelach pracuje silnik Yanmar, który spełnia normę emisji spalin Stage V. W najmniejszym modelu 537 moc silnika wynosi 50 kW/68 KM, a w 644 54 kW/73 KM. W największej nowej ładowarce Torion Sinus 956 pracuje silnik John Deere DPS (Stage IV) o pojemności 4,5 l i mocy 78 kW/105 KM.
dk
Fot. Konieczka