Nowoczesne rozwiązania techniczne wspierają rolników w ograniczaniu kosztów przez podniesienie wydajności maszyn, m.in. dzięki: satelitarnym systemom automatycznego prowadzenia maszyny, zarządzaniu pracą ciągnika i maszyny na uwrociu.
– System telematyczny umożliwia monitorowanie parametrów pracy ciągnika, kombajnu, sieczkarni lub opryskiwacza samojezdnego. System wyróżnia dodatkowo możliwość monitorowania kodów błędów oraz zdalne połączenie serwisowe – mówił Damian Adamczak z firmy John Deere, który podczas naszego Forum przybliżył działanie nowoczesnego systemu JDLink.
Rozwiązanie to umożliwia serwisantowi przez komputer z dostępem do Internetu połączenie serwisowe z maszyną klienta, oddaloną nawet o wiele kilometrów. Serwisant może podglądać aktualne kody błędów oraz zdiagnozować awarię. Dzięki temu może przygotować wymaganą do naprawy część, co umożliwia szybkie usunięcie awarii w trakcie tylko jednej wizyty w gospodarstwie. Service Advisor Remote służy też do zdalnego przeprogramowania sterowników maszyny niewymagających kalibracji.
– Wydajność pracy można zwiększyć przez wsparcie operatora, dzięki systemowi zdalnego dostępu do wyświetlacza maszyny – dodaje. Funkcja ta umożliwia właścicielowi gospodarstwa lub serwisowi John Deere wyświetlanie na ekranie komputera w biurze lub smartfona widoku wyświetlacza maszyny w czasie rzeczywistym. Dzięki temu operator może otrzymać od serwisanta sugestię optymalnych ustawień maszyny. Możliwość podglądu wyświetlacza eliminuje koszt podróży serwisanta do maszyny i umożliwia szybkie udzielenie porady. Takie rozwiązania zmniejszają koszty operacyjne związane z eksploatacją maszyn rolniczych.