Nowa linia metra M52 w Amsterdamie ma 9,7 km długości, z czego 7,1 km to odcinek pod ziemią. Jeśli doszłoby do awarii pociągu konieczna jest szybka pomoc, aby wydostać pociąg w jak najkrótszym czasie z tunelu na powierzchnię. W tym celu w Amsterdamie w ciągłej gotowości są dwa pojazdy Merceses-Benz Unimog U423. W każdym z nich pracuje silnik o mody 170 kW/230 KM, który dysponuje momentem obrotowym 900 Nm. Taka moc pozwala bez problemu wyciągnąć z tunelu pociąg o masie przekraczającej 200 ton. Nachylenie torów przy wyjeździe z trasy podziemnej wynosi 4 stopnie.
Gdy zajdzie taka konieczność oba pojazdy Unimog pracują w tandemie. Pierwszy Unimog trafił do Amsterdamu w 2017 r. i ma nabudowany dźwig załadunkowy. Drugi Unimog trafił do miejskiego przedsiębiorstwa transportu GVA w 2019 r. Zamontowane jest na nim zamknięte nadwozie, poza tym nowy pojazd wyposażony jest w układ hamulcowy podłączany do wagonów pociągu. Pojazdy każdego dnia wykorzystywane są do prac konserwacyjnych, które są niezbędne do utrzymania infrastruktury kolejowej w jak najlepszej kondycji.
Oba Unimogi pracujące w Amsterdamie wyposażone są w specjalistyczny przetwornik momentu obrotowego, co pozwala przenieść moc silnika na szyny. Mogą poruszać się w obu kierunkach, co ułatwia szybkie dotarcie do pociągu. Miejskie przedsiębiorstwo transportu GVA w Amsterdamie obsługuje również tramwaje, autobusy miejskie, a także promy poruszające się po wodach stolicy. Firma przewozi każdego roku 227 milionów pasażerów i jest największym pracodawcą w stolicy – 5000 etatów.
Gdy zajdzie taka konieczność oba pojazdy Unimog pracują w tandemie. Pierwszy Unimog trafił do Amsterdamu w 2017 r. i ma nabudowany dźwig załadunkowy. Drugi Unimog trafił do miejskiego przedsiębiorstwa transportu GVA w 2019 r. Zamontowane jest na nim zamknięte nadwozie, poza tym nowy pojazd wyposażony jest w układ hamulcowy podłączany do wagonów pociągu. Pojazdy każdego dnia wykorzystywane są do prac konserwacyjnych, które są niezbędne do utrzymania infrastruktury kolejowej w jak najlepszej kondycji.
Oba Unimogi pracujące w Amsterdamie wyposażone są w specjalistyczny przetwornik momentu obrotowego, co pozwala przenieść moc silnika na szyny. Mogą poruszać się w obu kierunkach, co ułatwia szybkie dotarcie do pociągu. Miejskie przedsiębiorstwo transportu GVA w Amsterdamie obsługuje również tramwaje, autobusy miejskie, a także promy poruszające się po wodach stolicy. Firma przewozi każdego roku 227 milionów pasażerów i jest największym pracodawcą w stolicy – 5000 etatów.