Model 22000D można wyposażyć w standardowe koła typu 800/60R32 o średnicy 1800 mm, natomiast wersję DXT w rozmiar 900/65R32 o jeszcze większej średnicy 1986 mm, alternatywnie koła typu R38 i R42. To najwyższe opony dostępne do wozów asenizacyjnych o tej pojemności – podkreśla producent.
Takie ogumienie wymaga mniejszej siły napędowej, co jest też zaletą w trudnych warunkach pod koniec zimy, szczególnie podczas nawożenia zbóż. Szerokie opony nawet do 930 mm w połączeniu z opcjonalnym systemem zdalnego sterowania ciśnieniem, pomagają w ograniczaniu uszkodzenia upraw i zagęszczenia gleby. Wyjeżdżając na drogę, wystarczy nacisnąć przycisk w kabinie, by przywrócić optymalne ciśnienie transportowe, by zmniejszyć zużycie opon i poprawić stabilność przy większych prędkościach.
Innym ważnym kryterium przy wyborze wozu asenizacyjnego jest jego zdolność do idealnego utrzymania linii jazdy ciągnika, aby ograniczyć wpływ na uprawy, na przykład podczas rozlewania na zbożach. Wąska rama Heavy Duty wozu X-Trem2 z przodu ma szerokość 900 mm, po czym ulega ona zwężeniu i od miejsca mocowania kół do końca mierzy 600 mm. Konstrukcja ta umożliwia zastosowanie dwóch osi skrętnych wymuszających, co daje znacznie większą zwrotność i komfort transportu, jest też bardzo ważne w przypadku przejazdów drogowych z ciężkim osprzętem rozlewającym, takim jak rampy z wężami wleczonymi, aplikatory łąkowe lub doglebowe.
Aby zapewnić optymalną przyczepność wozu, wyposażono go w układ jezdny Hydro-Pendul. Każda oś jest zamontowana na dwóch siłownikach hydraulicznych dwustronnego działania po obu stronach ramy i połączona z nią za pomocą przegubowej trójkątnej konstrukcji. Ten system nie wymaga konserwacji i gwarantuje doskonałe kopiowanie terenu.
Model X-Trem2 jest przeznaczony do wykonywania ciężkich prac, może zatem bez najmniejszego problemu pracować z najszerszymi aplikatorami lub rampami marki Joskin. Jego podnośnik, inspirowany wersjami do ciągników, jest połączony bezpośrednio z kątownikami zbiornika, dzięki czemu jest bardziej zwarty i przyczynia się do maksymalnego skrócenia tylnego zwisu wozu. Jest on bardziej solidny i wytrzymały na duże obciążenia podczas jazdy, pomaga też utrzymać idealny nacisk na zaczep, ograniczając cofnięcie punktu ciężkości przy podłączeniu osprzętu tylnego. Węże do zasilania tylnego osprzętu są podłączone między dwoma siłownikami podnośnika, aby nie wpływały na rozmiary maszyny i były mniej narażone na zaczepienia o coś.
X-Trem2 jest dostępny z różnymi systemami pompowania, jak pompa krzywkowa, pompa próżniowa, także w połączeniu z pompą odśrodkową „Storm”. Ten wóz asenizacyjny można również wyposażyć w różne ramiona pompujące: od jednoprzegubowego Jumbo po 2- lub 3-przegubowy wysięgnik, włącznie z przednim ramieniem załadowczym.