
Do napędu wykorzystywany jest niewielki silnik Kubota o pojemności skokowej niespełna 1,5 l. Jednostka napędowa rozwija maksymalną moc 35,5 KM i dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 92 Nm.
Układ napędowy ładowarki to hydrostatyczna przekładnia marki Rexroth, która współpracuje z osiami napędowymi marki ZF. Mosty mogą być wyposażone w blokadę mechanizmów różnicowych, którą można załączyć mechanicznie lub elektrohydraulicznie. Takie wyposażenie podnosi walory użytkowe maszyny w ciężkim błotnistym terenie. Standardowo ładowarka może poruszać się z prędkością 20 km/h. W opcji oferowana jest przekładnia pozwalająca na rozpędzenie maszyny do 30 km/h.
Sercem układu hydraulicznego odpowiedzialnego za obsługę wysięgnika jest zębata pompa, której wydatek wynosi 40,5 l/min. Sam wysięgnik oferowany jest w dwóch wariantach. Pierwszy z nich pozwala na uniesienie ładunku na wysokość 2,6 m, drugi charakteryzuje się wysokością podnoszenia 2,8 m.
Bez względu na to, który wysięgnik wybierzemy, sterowanie nim jest komfortowe. Producent w ładowarkach 403 Agri zastosował dżojstik, za pomocą którego obsługujemy nie tylko wszystkie funkcje wysięgnika, ale także możemy zmieniać kierunek jazdy. Ładowarka JCB 403 Agri dostępna jest w wersjach z ramą ochronną lub kabiną. W przypadku modelu z pełną kabiną wysokość sprzętu nie przekracza 2,2 m a szerokość przy zastosowaniu najwęższego ogumienie wynosi niespełna 1,1 m.
Fot. firmowe