Ciągniki 5E mają trzycylindrowy silnik John Deere Power Tech E o pojemności skokowej 2,9 l, spełniający normy emisji spalin Stage IIIB. Ciągnik pracuje na ON bez stosowania AdBlue. W modelach 5058E, 5067E i 5075E prędkość znamionowa została ograniczona do 2100 obr./min, co umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa.
Nowością jest też przekładnia 24F/12R PowrReverser, zapewniająca maksymalną prędkość na poziomie 40 km/h, 24 biegi do przodu i 12 do tyłu. Dźwignia zmiany biegów jest łatwo dostępna, a mniej używanej dźwigni zmiany zakresów, nadano kształt zapewniający wygodniejszą obsługę. Hydrauliczne sprzęgło mokre do jazdy do przodu cały czas pracuje w kąpieli chłodzonym olejem, aby maksymalnie wydłużyć trwałość i niezawodność ciągnika.
Nowe ciągniki w standardzie mają dwa przednie i dwa tylne światła robocze. Opcjonalnie ciągniki serii 5E można wyposażyć nawet w osiem świateł roboczych. Standardowe światła przednie są wzorowane na większych ciągnikach wyposażonych w chromowane obramowania świateł. W standardzie jest też jedna para gniazd hydraulicznych z szybkozłączami. Jako opcję przewidziano drugą parę złącz z blokadą w położeniu pływającym.
Nowe ciągnik serii 5E będzie można zobaczyć na Agro Show w Bednarach. Dla tych ciągników przygotowywano specjalne, promocyjne finansowanie 0 proc. aż na 5 lat, które może objąć dodatkowy koszt ochrony pogwarancyjnej maszyny (PowerGard) aż do 6 lat.
oprac. jj
Fot. Józefowicz
StoryEditor
Zwinny John Deere 5E z nową konsolą
Dotychczasowe ciągniki serii 5E John Deere zastąpi nowymi modelami 5058E, 5067E i 5075E. Mają nową przekładnię, bogatsze oświetlenie, rewers PowrReverser i nową konsolę z prawej strony kabiny.