
Jednak nie tylko zagraniczne rynki są na oku Ciech Sarzyna. Firma planuje zwiększenie sprzedaży w Polsce.
– Rozwój krajowego rynku w 2019 r. możliwy będzie dzięki planowanym 20 nowo zarejestrowanym produktom – powiedział Jacek Skwira. Do 2020 r. planowanych jest łącznie 25 środków w tym 5 nawozów. Pozwoli to firmie na rozwój w czasach coraz trudniejszych dla rolnictwa i branży środków ochrony roślin. Specjaliści z firmy zauważyli, że ubiegły rok był dla producentów środków ochrony roślin bardzo ciężki. Wiele z firm zanotowało spadki przychodów. Wynikało to z warunków meteorologicznych, szczególnie suszy w Polsce a także gorszej kondycji finansowej rolników. Zauważają światową tendencję do coraz mniejszej stopy zwrotu inwestowanych pieniędzy w rolnictwie.
– Na szczęście udało nam się zakończyć 2018 r. na plusie. Ma w tym zasługę m.in. eksport naszych produktów – mówił Jacek Skwira. Dlatego planowany jest rozwój rynków zagranicznych. Planowane jest 31 nowych rejestracji środków ochrony roślin za granicą. W przyszłości eksport dla firmy ma stanowić 30% przychodu. Sztandarowe dla firmy Chwastoksy będą cały czas rozwijane i na nie będzie kładziony głównie nacisk marketingowy.
– Działania marketingowe są dla nas bardzo ważne. Jednak równie ważna jest jakość produktów i szerokie etykiety rejestracyjne. jako jedna z niewielu firm wpisujemy w niektóre etykiety, np. Azoksar możliwości sporządzania mieszanin zbiornikowych. Ponadto rolnik, który nie zawiedzie się na naszych produktach zawsze wraca do nich – mówił Jacek Skwira. Podkreślił duży udział produktów Ciech Sarzyna na polskich polach. Przykładowo wg badań PSOR i Kleffmann na 1/3 polskich zbóż stosowany jest któryś z produktów Chwastox a wśród glifosatów Agosar stanowi 35%. tcz