- informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach roślin oleistych, przetworów nasion oleistych oraz produktów pszczelich
- działania mające na celu promocję spożycia tych produktów
- udział w wystawach i targach
- badania rynkowe i naukowe dotyczące spożycia powyższych produktów
- szkolenia producentów i przetwórców nasion oleistych
- działalność organizacji krajowych w branżowych organizacjach międzynarodowych
Minister rolnictwa podkreślił, że 15% środków zebranych od plantatorów rzepaku będzie obowiązkowo przeznaczanych promocję artykułów pszczelarskich. - Rolnicy godzą się, aby cześć ich pieniędzy z funduszu została przeznaczona na promocję artykułów pszczelarskich. Wreszcie jedni rolnicy myślą o innych, a nie tylko każdy sobie rzepkę skrobie - powiedział J. K. Ardanowski.
Dzisiaj minister rolnictwa powołał Komisję Zarządzającą Fundusz Promocji Roślin Oleistych w skład, której weszło:
- 4 przedstawicieli producentów z branży roślin oleistych,
- 3 przedstawicieli przetwórców z branży roślin oleistych,
- 1 przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych,
- 1 przedstawiciel producentów produktów pszczelich.
Minister podkreślił, że działania i decyzję funduszy są autonomiczne i niezależne od resortu rolnictwa.
Przewodniczącym Komitety Zarządzającego Funduszu został Mariusz Olejnik z Krajowego Zrzeszenia Producentów Rzepaku i Roślin Białkowych. - Będziemy starali się stworzyć wspólną strategię działania, a nie oddzielnie strategię dla rolników czy przetwórców - zapowiedział M. Olejnik. wk