StoryEditor

Będą zmiany w ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

Szykują się zmiany w zasadach działaniach funduszy promocji. System ma zostać uszczelniony, a w związku z rosnąca popularnością upraw słoneczników od ich sprzedaży będzie naliczana opłata promocyjna. 
10.01.2023., 13:01h
Do konsultacji społecznych został wysłany projekt ustawy „o zmianie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych”. 

Powierzchnia uprawy słonecznika w Polsce zwiększyła się niemal dwukrotnie 

Zaproponowane w projekcie ustawy przepisy wprowadzają zmiany w Funduszu Promocji Roślin Oleistych, które mają na celu rozszerzanie katalogu roślin oleistych o słonecznik i doprecyzowanie podmiotów od których są naliczane i pobierane wpłaty na ten fundusz. 

W Polsce coraz większą popularność zdobywa uprawa słonecznika, która ze względu na niższe koszty uprawy, jest alternatywą dla uprawy rzepaku. Według danych GUS powierzchnia uprawy słonecznika w Polsce w 2021 r. zwiększyła się niemal dwukrotnie i wyniosła 14,4 tys. ha

Według szacunków Komisji Europejskiej w 2022 r. powierzchnia uprawy nasion słonecznika w Polsce, w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o 81%, do 26 tys. ha, a także zostanie zebrane blisko 56 tys. ton krajowego słonecznika, czyli o 63% więcej niż w 2021 r. 
– Biorąc pod uwagę powyższe, zasadnym jest wprowadzenie słonecznika do grupy roślin oleistych od wartości, których naliczana jest ...
Pozostało 69% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
27. grudzień 2024 17:51