StoryEditor

Jaki jest cel powstania Funduszu Promocji Roślin Oleistych?

Sejm zakończył pierwsze czytanie ustawy o powstaniu Funduszu Promocji Roślin Oleistych. Rolnicy zrzucą się na ten cel ok. trzech złotych od tony rzepaku. 15% z tych pieniędzy ma być przeznaczone dla pszczelarzy.
12.06.2019., 15:06h
Autorzy ustawy chcą aby, oprócz 9 już funkcjonujących funduszy, powstał jeszcze jeden, czyli Fundusz Promocji Roślin Oleistych. Jego celem byłoby „wspieranie marketingu, wzrostu spożycia i promocji roślin oleistych oraz ich przetworów pochodzących z przetworzenia rzepaku, rzepiku, soi, lnu i konopi” - napisano w uzasadnieniu projektu. Opłata jaką będą wnosić 98 tys. rolników wyniesie 0,02 % od wartości tony rzepaku, czyli jak wyliczył resort rolnictwa ok. 3 zł. Z zebranych pieniędzy 15% trafi na promocję miodu. 

Projektowana zmiana ustawy o funduszach promocji jest odpowiedzią na postulaty przedstawicieli branży roślin oleistych, którzy wnioskowali o utworzenie nowego, odrębnego funduszu promocji.
- Ustawa jest oczekiwana przez plantatorów rzepaku, przemysł olejarski ale także pszczelarzy - przekonywał w Sejmie poseł sprawozdawca Robert Telus z Prawa i Sprawiedliwości. - To na nasz wniosek i Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju rozpoczęto prace nad tą ustawa. Wspólnie uznaliśmy, że jest to potrzebne wobec ogromnej konkurencji w przypadku oleju palowego czy sojowego. A odpis dla pszczelarzy traktujemy jako element współpracy z nimi. I nie jes...
Pozostało 68% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. listopad 2024 00:33