BASF Polska w zeszłym roku (2022 r.) wspiął się na pierwsze miejsce podium w segmencie sprzedaży środków ochrony roślin w Polsce według badań Kinetec.
– Utrzymaliśmy pozycję lidera, choć nie jest to łatwe zadanie w obliczu ograniczeń, jakie stawia UE, ale także z powodu trudnej sytuacji gospodarczej, wywołanej m.in. wojną w Ukrainie. Trudna sytuacja gospodarcza także spowodowała, że wdrażamy globalny program oszczędnościowy w BASF, z naciskiem na Europę. Celem jest umocnienie pozycji lidera w 2023 r., która będzie możliwa m.in. przez wprowadzenie programu lojalnościowego BeneFito (dla gospodarstw i sklepów) oraz wprowadzenie nowych produktów do portfolio – wyjaśniał Cezary Urban, dyrektor Agricultural Solutions BASF Polska (na zdjęciu otwierającym).
Program BeneFito jest w zasadzie odświeżoną wersją znanego programu lojalnościowego, a dokładniej hybrydą punktowego programu lojalnościowego z systemem rabatowym, obejmującym także segment sadowniczy i warzywniczy.
Nowością w segmencie środków ochrony roślin jest m.in. nowy fungicyd Revyona, zawierający mefentriflukonazol (75 g/l). Przeznaczony jest on do ochrony ziemniaków oraz upraw sadowniczych (m.in. jabłoń, wiśnia, śliwa, morela, brzoskwinia, grusza). W uprawie ziemniaków zarejestrowany jest przeciwko alternariozie. Zalecana dawka jednorazowego zastosowania to 1,25 l/ha. Środek należy stosować zapobiegawczo lub z chwilą wystąpienia pierwszych objawów choroby, od początku rozwoju pędów bocznych na pędzie głównym do fazy zamierania liści i łodyg, gdy większość liści jest żółtych (BBCH 21–93). Liczba zabiegów w okresie wegetacyjnym wynosi 3, w odstępie min. 7 dni. Okres karencji to 3 dni.
Kolejną nowością w tym sezonie będzie herbicyd Pulsar 40, polecany w uprawie słonecznika w systemie Clearfield (czyli w odmianach odpornych na imazamoks) i soi. Zawiera on 40 g/l imazamoksu. Zwalcza chwasty dwuliścienne oraz niektóre jednoliścienne. Produkt rekomendowany jest do zabiegów powschodowych.
Fot. Walerowska, Kalinowski