Zapowiedź dalszej ekspansji na rynek polski zapowiedział Michał Ciszak, prezes Procam.
– W 2016 roku osiągnęliśmy obroty przewyższające 650 mln zł – powiedział prezes. Zauważył że pomimo dużych kosztów zakładania nowych placówek i realizacji inwestycji firma uniknęła nadmiernego zadłużenia Obecnie Procam zatrudnia w całej Polsce, 122 doradców terenowych i 297 zatrudnionych lokalnie pracowników.
– Rynek środków ochrony roślin w ubiegłym roku zmalał od 4% do 8% – powiedział Piotr Żmijewski, Dyrektor Działu Zakupów Procam. Wynikało to z warunków pogodowych, np. zmniejszenia powierzchni ozimin na skutek wymarznięć oraz dewaluacji cen. Dyrektor zaznaczył, że mimo to firma Procam zanotowała w ubiegłym roku wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach. Dynamika wzrostu sprzedaży środków ochrony roślin wyniosła 11%. Głównymi dostawcami Procam w ubiegłym roku byli: BASF, Syngenta, Adama oraz inne firmy z branży.
Klienci firmy Procam doskonale wiedzą, że sprzedaż prowadzona jest najczęściej bezpośrednio (stąd ogromna liczba przedstawicieli).
– Ponad 80% sprzedaży prowadzimy bezpośrednio u ostatecznego odbiorcy – powiedział dr inż. Dariusz Wyczling Dyrektor Działu Sprzedaży i Agronomii z firmy Procam. Zaznaczył że Procam jest doradcą pierwszego wyboru – dostarcza nie tylko środki ochrony roślin, nawozy, nasiona i pozostałe środki do produkcji rolnej, ale także niezbędną wiedzę, możliwość kontaktu z nowościami i prognozami. Ponadto Procam jest członkiem POLSOR (Polskiego Stowarzyszenia Obsługi Rolnictwa), które swoje cele realizuje za pomocą promocji nowoczesnych technologii, poszanowania środowiska i w zgodzie z regulacjami prawnymi oraz członkiem założycielem ASAP (Polskiego Stowarzyszenia Zrównoważonego Rolnictwa), które jest promotorem idei zrównoważonego systemu gospodarowania.
– Cieszą nas nie tylko imponujące wskaźniki sprzedaży, ale równie ważna jest satysfakcja Klientów, a ta, jak wskazują dane z badania atrakcyjności dystrybucji firmy Kynetec z końca 2016 r. pokazuje, że Procam ma najwyższy wskaźnik poziomu lojalności Klienta i pozwala nam domniemywać, iż postrzegani jesteśmy jako rzetelny partner, któremu można ufać w kwestii rozwoju swojego gospodarstwa – powiedział na koniec Michał Ciszak, prezes Procam.
tcz
Fot. Procam