StoryEditor

172,5 mln euro na promocję europejskiej żywności

Kampanie promocyjne obejmą produkty mleczne, warzywa, owoce, oliwę i oliwki. Phil Hogan twierdzi, że Europa słynie z wysokiej jakości produktów spożywczych.  
16.10.2018., 15:10h
KE zamierza sfinansować w ciągu najbliższych trzech lat 79 kampanii promocyjnych w wysokości 172,5 mln euro z unijnego budżetu przeznaczonego na rolnictwo w celu promowania unijnych produktów rolno-spożywczych (przetwory mleczne, owoce, warzywa, oliwki i oliwa z oliwek) w Europie i na całym świecie.

– Europa słynie na całym świecie z wysokiej jakości produktów spożywczych i dziedzictwa kulinarnego. Producenci unijni mogą liczyć na wsparcie ze strony Komisji Europejskiej w zachwalaniu produktów wysokiej jakości w Europie i poza jej granicami. Ja sam udałem się do kilku odległych krajów, między innymi do Chin, Japonii, Meksyku czy Kolumbii, aby otworzyć nowe rynki dla naszych produktów. Drzemie w nas ogromny potencjał – podkreślił Phil Hogan Komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. 

Programy mają pomóc unijnym producentom w informowaniu konsumentów o jakości produktów i promowaniu ich w UE. 
Głównym priorytetem ma stać się podkreślenie wysokiej jakości europejskiej żywności opatrzonej oznaczeniami geograficznymi czy też metod produkcji ekologicznej.
48 spośród 79 zatwierdzonych programów skierowanych jest do państw spoza UE. 23 programy dotyczą sektora owoców i warzyw. Inne silnie promowane grupy produktów to sery i przetwory mleczne.

oprac dkol na podst. ec.europa.edu
Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 09:54