Spośród 43 programów, które znalazły się w drugim etapie selekcji KE wybrała 27 – w tym cztery z Polski, które będą promowały unijną żywność. Sześć programów będzie skierowanych na rynki zewnętrzne, a pozostałe będa realizowane na rynku unijnym.
Całkowity budżet programów, z których zdecydowana większość będzie realizowana w cyklu trzyletnim, wynosi 77,4 mln euro - w tym 39 mln wkładu ze środków Unii. Wybrane programy obejmują różne kategorie produktów, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, produkty wysokiej jakości (ChNP, ChOG, TGS i produkty ekologiczne), kwiaty, mięso wysokiej jakości, jak również, po raz pierwszy, baranina.
– Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę – mówił podczas ogłoszenia decyzji KE Dacian Cioloş. – Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach – dodał.
Komisarz Cioloş zaznaczył, że w ciągu ostatnich 5 lat UE stała się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów. Jego zdaniem nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji. bcz
Źródło: KE
StoryEditor
39 mln euro na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska zatwierdziła programy, które otrzymają wsparcie na promocję produktów rolnych w UE i na świecie.