- Bank chce być bliżej klienta, mając doświadczenie globalne wciąż chcemy być bankiem lokalnym - mówił Tomasz Bogus, prezes BGŻ BNP Paribas, otwierając XI Agrokonferencję w Sopocie. Jego zdaniem bank zawsze był kluczowym partnerem sektora rolnego i branży rolno-spożywczej i takim chce pozostać w przyszłości. Dziś bank zamierza wspierać rozwój firm z branży rolniczej oraz sektora małych przedsiębiorstw, promując hasło Made in Polska Lubię To! Zdaniem prezesa, branża rolna i rolno-spożywcza jest dla banku kluczowym partnerem i wspierania ich rozwoju. Zwłaszcza rozwoju polskich marek i brandów za granicą.
Bogaty nie je więcej, ale lepiej
Bogatsze społeczeństwo nie wydaje więcej na żywność. Do takiego wniosku dochodzi Bartosz Urbaniak – dyrektor odpowiedzialny za rozwój produktów sektora agro i drobnych przedsiębiorstw. Ale za to klienci coraz bardziej zwracają na to, co jedzą i skąd jedzą. Dlatego też dobrze przeprowadzona, skuteczna promocja jest kluczem do utrzymania się na coraz bardziej wymagającym rynku oraz warunkiem rozwoju przedsiębiorstw, także producentów żywności.
Coraz więcej konsumentów komunikuje się między sobą i od razu ocenia produkt. To trzeba mieć na uwadze, przygotowując nie tylko kampanie marketingowe, ale być gotowym na to, że nagle setki, tysiące osób mogą poznać opinię o produkcie. Jeszcze kilka lat temu nie było mediów społecznościowych i konsumenci nie komunikowali się między sobą.
Ale media społecznościowe dają także dużą szansę producentom żywności do właściwego komunikowania i promocji żywności. Pochodzenie żywności wyeksponowane w komunikacie dla klienta będzie miało coraz większe znaczenie. Konsumenci, zwłaszcza w krajach bogatszych, zwracają coraz większą uwagę na to, co jedzą i skąd ta żywność pochodzi. bk
StoryEditor
Agrokonferencja – marki wymagają wsparcia
Made in Polska – Lubię To! – tak brzmi motto przewodnie Agrokonferencji organizowanej przez BGŻ BNP Paribas, odbywającej się dziś w Sopocie.