17 gr – tyle sadownik dostaje za dwa jabłka… Rozbój w biały dzień!
– Rozdajemy jabłka, pokazujemy jaka jest cena u producenta, a jaka jest różnica w sklepie… To papierowe opakowanie jest droższe od tych dwóch jabłek, które w nim umieściliśmy. Słyszała Pani o tym problemie? – pytał przechodniów Michał Kołodziejczak pod wejściem do Metra Centrum w Warszawie i zapraszał na stronę internetową postulatyagrouni.pl, agrounia.pl. Organizatorzy akcji prowadzą kanał na Youtube.pl i funpage na Facebooku, gdzie pokazują jak wygląda życie rolników i jakie są ich problemy.
Zeszłotygodniowa blokada Pl. Zawiszy była odebrana różnie, ale najważniejsze dla Agrounii jest rzeczywiste zwrócenie uwagi na problemy polskich rolników wśród różnych środowisk.
Akcja jest prowadzona w Warszawie w 10 miejscach (pl. Zawiszy, stacje metra), bez zakłócania ruchu drogowego, a także w Lublinie i w trzech lokalizacjach w Poznaniu.
W szranki Agrounii wchodzą coraz to nowe grupy rolników, np. po zeszłotygodniowym spotkaniu w Warce dołączyło do grona 102 sadowników. Michał Kołodziejczak nie chciał zdradzić ile osób jest w szeregach Agrounii w sumie, ale możemy podejrzewać, że bardzo wiele.
W każdym województwie prowadzone są spotkania, na które przychodzą tłumnie okoliczni rolnicy, a zainteresowanie tymi akcjami i podejmowanymi przez Agrounię działaniami jest ogromne.
Michał Kołodziejczak na stronie zrzutka.pl zbiera pieniądze na fundusz pomocy rolnikom i ich rodzinom, głównie tym, którzy po akcjach protestacyjnych i blokadach będą potrzebowali pomocy prawnej. Na dzień 20.03.19 zebrali około 58,5 tys. zł.
– Szukamy też poparcia u konsumentów. Po akcji na pl. Zawiszy na naszej stronie zapisało się kilkuset konsumentów, którzy wspierają nasze działania – podkreślił Kołodziejczak.
dkol