Ponad 10 tys. ton tego mocznika została wyładowana w OT Port Gdynia. Nawóz w gdyńskim porcie został w większości zapakowany w opakowania typu big-bag 500 kg. Następnie trafi do sprzedaży w firmie Polish Agro zajmującej się dostarczaniem rolniczych środków do produkcji. Firma działa na północy naszego kraju, a oprócz sprzedaży środków ochrony roślin, materiału siewnego czy nawozów zajmuje się także skupem zbóż i rzepaku.
W Gdyni obsługą statku, wyładunkiem i pakowaniem nawozu zajmowała się firm OT Logistic – największy operator portowy w Polsce i na Południowym Bałtyku.
Statek z mocznikiem pływający pod panamską banderą wypłynął z algierskiego portu Arziw. Obecnie statek znajduje się w Szczecinie.
jd, fot. OT Logistic
StoryEditor
Algierski mocznik na polskim rynku
Pod koniec stycznia w porcie w Gdyni rozpoczął się rozładunek statku z ładunkiem prawie 26 tys. ton mocznika granulowanego na pokładzie. Cześć tego nawozu zasili jedną z polskich firm dystrybucyjnych.