
Działania w tym zakresie przedstawił Andreas Gietl – Dyrektor Zarządzający BASF Polska na konferencji w Warszawie, która odbyła się 19.09 w Centrum Nauki Kopernik (laboratorium chemiczne tego obiektu zostało stworzone przez firmę BASF).
Spełniając ww. kryteria firma ma w swojej ofercie przyjazne środowisku produkty, m.in. glazury i kleje ceramiczne, uszlachetnione betony, katalizatory cząstek stałych, środki czyszczące i piorące, opakowania i folie rolnicze biodegradowalne. Dyrektor zadeklarował ponadto, że w rozmowach biznesowo-handlowych z kontrahentami zachowują lojalność i otwartość.
– Spełnianie tych celów nie jest proste i tanie, dlatego też niektóre ich produkty mają wyższe ceny, niż towar konkurencji – podkreślił prelegent.
W sferze rolniczej firma zaprezentowała stabilizator azotu w preparacie Vizura. Jest to dodatek do gnojowic i pofermentu z biogazowni, zapobiegający utracie N, czyniąc go w tych nawozach dostępnym dla roślin przez 4–14 tygodni, zależnie od temperatury otoczenia. Drugim promowanym produktem jest szczepionka bakteryjna HiStick do zaprawiania nasion soi, łubinu, lucerny, koniczyny i seradeli. Dzięki szczepionkom bakteryjnych rośliny wytwarzają więcej brodawek, co ogranicza stosowanie nawozów azotowych. Po ich zbiorze duża ilość N pozostaje także w ziemi dla roślin następczych.
(bie)