StoryEditor

BGŻ zmieni swe logo?

Czy Bank BGŻ po przejęciu przez BNP Paribas będzie nadal działał w środowisku rolnym pod dobrze rozpoznawalnym logo? To pytanie zadaliśmy podczas trwającej 2 października w Serocku k. Warszawy Agrokonferencji, którą corocznie organizuje BGŻ.
02.10.2014., 19:10h

Jak ustaliła redakcja „top agrar Polska”, inwestor nie zamierza zrezygnować z rozpoznawalnego brandu, lecz zamierza go odświeżyć i połączyć z BNP Paribas, będącego jego nowym właścicielem.

Agrokonferencja była jednocześnie okazją do przedstawienia najnowszego raportu BGŻ, a poświęconego skutecznym strategiom sprzedaży w przemyśle spożywczym. Oto najważniejsze wnioski, jakie przedstawiono:

  • Kanały dystrybucji zmieniają się w czasie. Przedsiębiorstwa i firmy – w tym pochodzące z branży rolno-spożywczej, które zdecydują się na wykorzystanie danego kanału, korzystają na tym.
  • Rozwój handlu w Polsce od 1990 r. dzielony jest na 5 faz: rozkwit handlu tradycyjnego, ekspansja hipermarketów, poprzez rozwój supermarketów i dyskontów. Obecnie trwa przejście handlu do sieci małopowierzchniowych. Docelowo rozwinie się e-handel.
  • Niezależnie od obecnych problemów związanych z eksportem polskiej żywności w konsekwencji kryzysu na Ukrainie, eksport nadal zostaje uznany jako najbardziej perspektywiczny kanał dystrybucji.
  • Bez względu na wybrany kanał dystrybucji, szukać należy szans rozwoju w jak najszerszej liczbie kanałów dystrybucji.
  • Analiza wad i zalet poszczególnych kanałów dystrybucji wskazywanych przez przedsiębiorców pokazuje, że główną zaletą handlu tradycyjnego są wyższe marże, a wśród wad wymieniane są niski wolumen zamówień i nieterminowe płatności.
  • Recepty na zyskowne zwiększanie sprzedaży są różne. Sukces sprzedażowy szedł w parze ze wzrostem udziału w nowoczesnych kanałach dystrybucji. ta strategia okazywała się mniej skuteczna dla małych firm mięsnych, dużych i średnich producentów wyrobów piekarsko-mącznych, dla których lepszym rozwiązanie było rozwijanie sprzedaży przez własne sklepy.
  • Szefowie firm spożywczych spodziewają się zmian w strukturze sprzedaży za pośrednictwem poszczególnych kanałów dystrybucji. Zauważają, że trzeba wykorzystać potencjał zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem sklepów małopowierzchniowych. Wysoko oceniane są możliwości zwiększenia sprzedaży poprze dyskonty.
  • Wciąż niski jest udział e-handlu w sprzedaży. Nie należy bagatelizować tego kanału, gdyż stopniowo rośnie odsetek osób dokonujących zakupów przeróżnych produktów, w tym rolnych i spożywczych poprzez Internet.


Przepomnijmy, że to od Rabobanku BNP Paribas przejął kontrolę nad Bankiem BGŻ. Wycena całego Banku BGŻ łącznie z Rabobank Polska, który został połączony z Bankiem BGŻ w czerwcu 2014 r., sięgała 4,5 mld PLN (ok. 1,1 mld EUR). W następstwie podpisanego 5 grudnia 2013 r. porozumienia, 23 września BNP Paribas sfinalizował przejęcie od Rabobanku 41.763.109 akcji Banku BGŻ. Rabobank złożył zapis na sprzedaż akcji w ramach trwającego wezwania. Akcje te stanowią 74,39% kapitału Banku BGŻ. Po zakończeniu trwającego wezwania na akcje, BNP Paribas będzie posiadać pomiędzy 88,64% a 90% akcji Banku BGŻ, podczas gdy w rękach Rabobanku pozostanie prawie dziesięcioprocentowy pakiet akcji.

BNP Paribas Bank Polska oferuje szeroki zakres produktów i usług klientom detalicznym, małym i średnim firmom oraz korporacjom. Obejmuje on depozyty, kredyty, szeroki zakres produktów finansowych oraz wybrane rozwiązania z zakresu bankowości inwestycyjnej. Obecnie bank obsługuje ponad 400 tys. klientów, podczas gdy z usług Banku BGŻ korzysta ponad 1,2 mln  klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz dużych firm. Bank BGŻ ma silną pozycję w sektorze rolno-spożywczym, specjalizuje się w finansowaniu rolnictwa, przemysłu spożywczego oraz rozwoju lokalnej infrastruktury.
BNP Paribas prowadzi działalność w blisko 80 krajach i zatrudnia 190 tys. pracowników, z czego 145 tys. w Europie. Trzy podstawowe segmenty działalności Grupy to Bankowość Detaliczna (ang. Retail Banking), usługi zarządzania aktywami i majątkiem (ang. Investment Solutions) oraz Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna (ang. Corporate and Investment Banking).

W Europie, Grupa BNP Paribas działa na czterech rynkach macierzystych (Belgia, Francja, Włochy i Luksemburg). Grupa BNP Paribas rozwija swój model zintegrowanej bankowości detalicznej w krajach basenu śródziemnomorskiego, w Turcji, Europie Środkowej i Wschodniej, a także 
w USA, w którego zachodniej części prowadzi dużą sieć oddziałów. Grupa jest również obecna w pozostałych częściach Ameryki oraz rozszerza działalność w Azji.

Za zdjęciu: Józef Wancer, prezes Zarządu  Banku BGŻ podczas otwarcia Agrokonferencji w Serocku.

 
Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
05. listopad 2024 17:18