Odpowiedź: Z zadanego pytania wynika, że Czytelnik otrzymał odszkodowanie należne komu innemu (na co wskazuje niepoprawny numer szkody oraz wysokość odszkodowania) lub pomylono się w treści decyzji ustalającej wysokość odszkodowania.
Niezależnie od przyczyn, w takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z ubezpieczycielem i wyjaśnić sytuację oraz zastosować się do jego wskazówek, a w szczególności zwrócić nienależnie otrzymaną kwotę na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Trzeba przy tym podkreślić, że z wyjaśnieniem sytuacji nie należy czekać na kontakt ze strony nadawcy przelewu, bowiem wychwycenie pomyłki może potrwać nawet kilka miesięcy. Po takim czasie osoba, która otrzymała nienależne jej środki i jednocześnie nie podjęła prób wyjaśnienia sytuacji może być narażona na koszty sprawy sądowej o zwrot środków, a w skrajnym przypadku nawet na sprawę karną o przywłaszczenie.
adw. Mikołaj Pomin
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Błąd w odszkodowaniu
Pytanie: Zgłosiłem szkodę – uszkodzenie dachu budynku. Po czasie na rachunek bankowy otrzymałem pieniądze z ubezpieczalni, jednak przelana kwota jest wyższa od przyznanego odszkodowania i nie zgadza się numer szkody. Co powinienem w tej sytuacji zrobić?