StoryEditor

Ciasne zjazdy nowych dojazdówek

Zapis rozporządzenia sprzed ponad dwóch dekad blokuje wjazdy do siedlisk i na pola nowoczesnym, wielkogabarytowym sprzętem rolniczym. Przepisy prawa znowu nie nadążają za rewolucją technologiczną w rolnictwie.
25.03.2020., 09:03h
Przepis jeszcze z 1999 r., kiedy na polach dominowały jeszcze Ursusy i mniejszy sprzęt, blokuje budowę zjazdów do pól drożnych dla współczesnych, wielkogabarytowych maszyn. Urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Budowy Dróg i Autostrad są nim skrępowani przy projektowaniu dróg, podobnie jak firmy projektujące i budujące odcinki tras szybkiego ruchu i autostrady, które wygrały przetargi. Najwyższa pora, by Ministerstwo Infrastruktury dokonało korekty w rozporządzeniu, by nadążyć za współczesną technologią. Apelują o to właściciele towarowych gospodarstw z Lubelszczyzny, na której budowane są teraz trasy szybkiego ruchu nr 19 i 17.

Po konsultacjach

Jesteśmy w gminie Niedrzwica w powiecie lubelskim, którą przecina krajowa „19”, gdzie wywłaszczane są właśnie działki na podstawie specustawy drogowej. Przebiegają prace budowlane, głównie ziemne, zaawansowanie budowy wynosi około 20–25%. Spotykamy się z grupą większych rolników, których gospodarstwa liczą od 50 do 80 ha. Problem, który ich nęka to szerokość zjazdów indywidualnych z dróg dojazdowych (serwisówek) do nieruchomości. Zaprojektowano już wszystkie dojazdówki do ich pól i posesji. Na etapie...
Pozostało 89% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Andrzej Sawa
Autor Artykułu:Andrzej Sawa
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. grudzień 2024 19:12