StoryEditor

Drogowe zmory współczesnego rolnictwa

Nowoczesne gospodarstwa to coraz większy sprzęt, który z trudem przedziera się przez wiejskie szlaki. Zarządcy często nie dbają o drogi, a ich projekty pisane są zza biurka. Ruch staje się niebezpieczny.
27.07.2020., 15:07h

Zostaliśmy zaalarmowani przez grupę właścicieli towarowych gospodarstw i firm wykonujących usługi dla rolnictwa z terenu kilku powiatów Zamojszczyzny. Problem nie dotyczy tylko tego regionu, sięga całego kraju i z roku na rok się pogłębia. Nasi rozmówcy ze swoim przesłaniem chcą przedrzeć się do opinii publicznej, a przede wszystkim do decydentów, żeby zawczasu dostrzegli jego wagę – najlepiej praktycznie, a więc z perspektywy kabiny nowoczesnego kombajnu, ciągnika czy samobieżnego opryskiwacza. Chodzi nie tylko o usprawnienie im pracy, ale także o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. A już dochodzi do tragedii.


Techniczna rewolucja

Są świadomi, że współczesne, nowoczesne rolnictwo zglobalizowało się. Muszą więc gonić świat w wydajności i efektywności pracy, bo z tego czerpią dochód. Właśnie dlatego na pola wjechał wydajny, bo wielkogabarytowy sprzęt. Obecny kombajn do zboża w pozycji transportowej mierzy co najmniej 3,5 m szerokości, zwykle jest jeszcze szerszy. Samobieżny kombajn do buraków zbudowany jest na trzech osiach. Do odbioru zboża czy buraków coraz częściej używane są 3-osiowe przyczepy, które łącznie z ciągnikiem tworzą ...

Pozostało 85% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Andrzej Sawa
Autor Artykułu:Andrzej Sawa
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 10:28