Eksporterzy wieprzowiny w USA sprzedali znacznie więcej produktów na rynku światowym w pierwszej połowie 2023 r. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Według Amerykańskiej Federacji Eksportu Mięsa (USMEF) sprzedaż wieprzowiny, w tym produktów ubocznych na rynkach zagranicznych wzrosła o 181,2 tys. t, czyli o 14,1%, do prawie 1,47 mln t w porównaniu ze styczniem–czerwcem 2022 r. Tym samym do kieszeni eksporterów trafiło ok. 3,70 mld euro – o 11,8% więcej r/r.
– Meksyk jest z pewnością motorem napędowym eksportu wieprzowiny z USA w 2023 r., ale ekscytujące jest to, że branża odnotowuje tak duży wzrost również globalnie – wyjaśnił dyrektor zarządzający USMEF Dan Halstrom. Dodał, że amerykańska wieprzowina jest dobrze przygotowana do dalszego wzrostu dynamiki w drugiej połowie roku.
Sprzedaż wieprzowiny do Meksyku - głównego odbiorcy - wzrosła o 13,6% w pierwszej połowie 2023 r. do blisko 533 tys. t i oczekuje się, że osiągnie rekordowy poziom w całym roku kalendarzowym. Interesy z Chinami również układały się bardzo dobrze. Wolumen wysłanych tam towarów wzrósł o prawie jedną czwartą – do 275,4 tys. t.
Sprzeda...