StoryEditor

Intermarche odnosi się do zarzutów prezesa UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wyjaśniające wobec czterech sieci handlowych, w tym SCA Intermarche. Sprawa dotyczy postępowań prowadzonych na podstawie ustawy o przewadze kontraktowej. Sieć sklepów franczyzowych komentuje zarzuty UOKiK-u.
22.07.2020., 10:07h

Według urzędu, firmy nie usunęły stwierdzonych nieprawidłowości i nie uregulowały płatności kontrahentom. Intermarche potwierdziło, że spółka otrzymała wezwanie prezesa. 

- Dotyczy ono udzielenia informacji związanych z prawidłowym stosowaniem ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. Obecnie pracujemy nad opracowaniem wyczerpujących odpowiedzi na kwestie zawarte w wezwaniu. W wyznaczonym terminie przekażemy je do UOKiK. Dołożymy wszelkich starań, aby w toku postępowania wszystkie jego aspekty zostały wyjaśnione – podaje Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor ds. komunikacji i informacji w Grupie Muszkieterów.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające względem Auchan Polska, Eurocash, Makro Cash and Carry Polska i SCA Intermarche. W ubiegłym tygodniu Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash, poproszony o stanowisko firmy dotyczące wszczętego przez UOKiK postępowania wyjaśniającego odpowiedział, że spółka nie otrzymała oficjalnego zawiadomienia prezesa UOKiK w tej sprawie. 

Przedstawiciel Eurocash dodał, że dopóki firma nie zapozna się ze szczegółami, trudno jej odnieść się co do zasadności wszczęcia postępowania przez UOKiK. 

- Jesteśmy jednak przekonani, że w toku postępowania uda nam się wyjaśnić wątpliwości, co do rozliczeń z naszymi dostawcami, szczególnie w kontekście ewentualnego nieuczciwego wykorzystania przewagi kontraktowej - stwierdził.
Z informacji UOKiK-u wynika, że sprawa dotyczy postępowań, które prowadzone były na podstawie ustawy o przewadze kontraktowej. Urząd prowadził je wobec 100 największych podmiotów na rynku rolno-spożywczym. Weryfikowano, czy największe sieci handlowe i producenci spożywczy nie odwlekają zapłaty dostawcom ponad ustalony termin lub czy nie wprowadzają niekorzystnych warunków handlowych, a tym samym, czy nie wykorzystują swojej przewagi kontraktowej.

Jak informowaliśmy w portalu wiadomoscihandlowe.pl, urząd wskazał, że większość przedsiębiorców w toku postępowania UOKiK wypłaciła zaległe pieniądze dostawcom i usunęła kwestionowane zapisy z polityk handlowych oraz zawartych kontraktów. Nie zrobiły tego Auchan, Eurocash, Makro i Intermarche, stąd kolejne działania urzędników.

Źródło: Wiadomości Handlowe

Fot. Intermarche

Dorota Kolasińska
Autor Artykułu:Dorota Kolasińska Redaktor Prowadząca topagrar.pl
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 13:04