Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów o budżecie ponad 125 mln EUR.
Program promocji
Pieniądze zostaną wydatkowane na promocję wołowiny, wieprzowiny, drobiu, owoców i warzyw oraz przetwory z tych produktów.
Promocja będzie odbywać się na rynku Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd. i Wietnamie. Budżet na to działanie to 4,92 mln EUR.
To jeszcze nie koniec, bo promocją zostały objęte również jabłka z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński.
Mięso drobiowe otrzyma 1,5 mln EUR dzięki złożonemu projektowi przez Krajowa Radę Drobiarstwa IG, a działania promocyjne obejmą rynek czeski, niemiecki i polski.
Środki na promocję otrzymają także producenci owoców, projekt złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany będzie na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
dkol/ gov.pl/rolnictwo