Organizacje rolnicze sprzeciwiają się wykluczeniu z unijnej polityki promocji mięsa oraz wina. Przypominają, że jej celem jest poprawa konkurencyjności europejskiego rolnictwa, a nie promowanie diety wegetariańskiej.
28 czerwca br. odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Promocja” Copa-Cogeca, której przewodniczył Jerzy Wierzbicki ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych. Głównym tematem obrad były zakończone właśnie konsultacje społeczne w ramach przeglądu polityki promocji
Unii Europejskiej. Organizacje rolnicze i spółdzielcze z całej Europy bronią się przed pomysłami wypierania z polityki promocji produktów mięsnych oraz wina. Zwracają uwagę, że
organizacje ekologiczne, pro-zwierzęce oraz wegańskie chcą zignorować fakt, że pieniądze polityki promocji pochodzą z pierwszego filara Wspólnej Polityki Rolnej a ich celem jest poprawa konkurencyjności europejskiego rolnictwa.
Co powie Parlament Europejski?
W tej chwili uzgadniane jest stanowisko Parlamentu Europejskiego wobec polityki promocji.
- Apelujemy do eurodeputowanych, aby nie zapomnieli, w jakim celu prowadzone są działania promocyjne europejskiej żywności. Chwalimy się też wieloma dobrymi przykładami tych działań dzięki, którym zdrowa i bezpieczna żywność z Europy jest słynna i chętnie kupowana na całym świecie – mówi Jerzy Wierzbicki z
Polskiego Zrzeszenia...