O zmianie polskiego sprzedawcy ciągników Massey Ferguson mówiło się od dawna, ale z czasem ta informacja przygasła. Aż tu nagle zaskakująca informacja z centrali AGCO, która zapowiada zmiany o zdecydowanie większej skali:
- Chcielibyśmy przekazać nasze serdeczne podziękowania dla firmy Korbanek za dobrą i wieloletnią współpracę z AGCO - powiedział Rob Smith, Senior Vice President AGCO i Dyrektor Generalny na Europę i Bliski Wschód. - Państwo Korbanek i ich zespół to profesjonalni partnerzy biznesowi, którzy znacząco przyczynili się do rozwoju AGCO w Polsce.
To jednoznacznie wskazuje, że koncern podjął decyzję o głębokiej restrukturyzacji działań sprzedażowych w Polsce.
Wdług informacji koncernu, polski oddział obejmie nadzór nad wszystkimi markami maszyn i ciągników rolniczych sprzedawanych przez AGCO. Celem jest dynamiczny rozwój całej gamy produktów.
To element strategii rynkowej AGCO w regionie Europy i Bliskiego Wschodu (EME). Obecnie polski oddział AGCO ma własne, współpracujące z punktami dilerskimi zespoły sprzedażowe dla marek Challenger i Valtra. Po zmianach, do tych dwóch marek dołączy także sprzęt z logo Fendt i Massey Fergusson.
AGCO i spółka Korbanek będą kontynuować współpracę do końca trwania wspomnianej umowy. W okresie przejściowym firma z Tarnowa Podgórnego i jej sieć dilerów zapewni sprzedaż, serwis techniczny i dostawę części oraz obsługę gwarancyjną dla klientów posiadających maszyny Fendt i Massey Ferguson.
Strategia handlowa i rynkowa AGCO dla obszaru EME ma na celu zacieśnienie współpracy z klientem końcowym oraz zwiększenie jego wiedzy i doświadczenia w zakresie wiodących marek sprzętu rolniczego oferowanego przez AGCO. Realizację tego celu zapewni poszerzenie oferty produktowej i dedykowana sieć dilerów.
Z czasem AGCO planuje wprowadzić dwa kanały dystrybucji i rozwijać sieć dilerów w Polsce. Jeden kanał dystrybucji obejmie marki Fendt i Valtra, a drugi markę Massey Ferguson. Obecni i przyszli dilerzy będą mogli ubiegać się o franczyzę w odniesieniu do wybranej marki i dalej rozwijać współpracę z AGCO.
oprac. jj
Fot. firmowe