Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego zs. w Bratoszewicach oddział w Kościerzynie zapoczątkował ciekawą inicjatywę promocji polskich produktów. Publikuje serię filmów, które dotyczyć będą tematyki rolniczej, a na cel biorą sobie uświadomienie konsumentów, co do codziennych wyborów zakupowych.
– W przystępny sposób chcemy opowiedzieć o konkretnych segmentach produkcji rolniczej, dotknąć najistotniejszych aktualnie problemów i wykazać wielkie korzyści z sięgania po Polskie produkty – zwłaszcza żywność. Nasze materiały kierujemy do rolników, ale najbardziej zależy nam na dotarciu do konsumentów i wzbudzeniu w nich refleksji nad codziennymi wyborami zakupowymi i ich wielkim wpływie na zdrowie, samopoczucie i lokalną gospodarkę.
W pierwszej kolejności na warsztat trafił temat ziemniaka, którego zagłębiem jest powiat sieradzki. Następne mają być pszczoły i gospodarowanie wodą.
Pomysł na taką aktywność pojawił się wraz z ograniczeniami jakie wywołała pandemia koronawirusa, a zwłaszcza brakiem możliwości realizacji dorocznych wydarzeń targowych. Filmy mają za zadanie utrzymać bardziej bezpośredni kontakt z mieszkańcami regionu i propagować wśród mieszkańców idee sięgania do oferty lokalnych producentów żywności.
Źródło: Łódzki Ośrodek Doradztwa RolniczegoFilm: Łódzki Ośrodek Doradztwa RolniczegoFot: Youtube
Zobacz akcję i udostępnij, zwiększ świadomość konsumentów!