
Zgodnie z ofertą przetarg dotyczy przygotowania i realizacji programu informacyjno-promocyjnego na rynku polskim i litewskim. Ma ono dotyczyć mleka i wybranych produktów mleczarskich. Chodzi o zwiększenie ich konsumpcji wśród grup docelowych (głównie dzieci) o ok. 8% poprzez: edukację na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów oraz ocieplenie wizerunku białego surowca.
Zakładany budżet kampanii to 2 mln euro (netto). Środki mają być wydawane w kolejnych latach zgodnie z proporcją 35, 30 i 35%. Program będzie realizowany w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej: „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Stąd po wyłonieniu wykonawcy (oferty można składać maksymalnie do 9 lutego br., do godz. 12.00) cały projekt musi spotkać się z akceptacją Komisji Europejskiej. Decyzję poznamy najpóźniej 30 listopada 2015 roku.
Dotychczas prowadzoną akcję „Mam kota na punkcie mleka” zainaugurowano 6 grudnia 2012 r. W programie bierze udział ok. 1700 szkół. Przeprowadzono liczne konkursy, plastyczne, fotograficzne i multimedialne, spotkania z dziećmi (plenerowe i w szkołach), konferencja prasowe, a najnowsza inicjatywa to książka "Opowieści pełne mleka, czyli przygody Kota Mleczysława".
Jak pokazują ostatnie dane GUS, promocja produktów mleczarskich przynosi rezultaty. Spożycie mleka na jednego mieszkańca Polski w 2013 r. wyniosło 206 l, podczas gdy w 2012 r. – 193, a w 2005 r. – 173 l. mj (źródło: PIM, GUS)